احتمال افزایشی بیماران کرونا در پایان موج اول سفرهای نوروزی وجود دارد

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بررسی‌ها نشان می دهد با پایان موج اول سفرهای نوروزی احتمال افزایشی در آمار بیماران کرونا وجود دارد.

فرشید عابدی در گفتگو با خبرنگار پیام خاوران، با تبریک سال ۱۴۰۱ و شروع قرن جدید با بیان اینکه در نوروز امسال، شاهد افزایش مسافرت‌ها و تجمعات خانوادگی بودیم بر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اینکه در زمینه کرونا ساده انگاری نکنیم تاکید کرد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد با زدن دو نوبت واکسن خود را عاری از رعایت همه پروتکل‌ها می‌ دانند و این در حالی است این افراد باید بیشتر دقت کنند، خصوصاً زمانی که بیشتر از شش ماه از نوبت دوم گذشته و واکسن یادآور اول را تزریق نکرده‌اند، می‌توانند در ریسک بیشتری ابتلاء خود و گرفتاری افراد سالمند یا کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام واکسیناسیون را اقدامی موثر در پیشگیری از ابتلاء به کرونا دانست و گفت: عمده بیمارانی که در آی سی یو بستری می‌شوند، افرادی هستند که سه دوز واکسن را تزریق نکرده‌اند.

عابدی از هم استانی‌ها خواست با تزریق نوبت سوم، تلاش شود هرچه سریعتر سطح ایمنی جمعی در جامعه به اندازه‌ای بالا برود که امکان گردش ویروس وجود نداشته باشد تا به نوعی امکان ابتلاء افراد کم شود و بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ماجرای کمبود نان در سربیشه چه بود؟

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها