بهره برداری ۱۸واحد تولیدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از بهره‌برداری ‌۱۸ واحد تولیدی صنعتی،خدماتی در این منطقه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین زارعی در دیدار نوروزی مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سطح کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی و۷ منطقه آزاد در کشور فعال است اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور است با این تفاوت که در این منطقه صفر تا صد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و اداره می‌شود که از نظر قوانین ومقررات زیر نظر شورای عالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی کشور فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه  منطقه ویژه اقتصادی بیرجند درسال ۹۱ مصوب واز سال ۹۳ به بهره برداری رسیده وکارش را آغاز کرده است گفت: یکی از مزیتهای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی این است که دارای یک سایت مرکزی ویک سایت مرزی است که سایت مرزی در نقطعه صفر مرزی مستقر است و مزیتهای زیادی دارد.

وی از استقبال تجار افغان از ابتدای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکنون خبر داد وگفت: در این مدت ۷۵ گروه در دو منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری کردند وتاکنون۱۸ واحد تولیدی، صنعتی وخدماتی به بهره برداری رسیده است وتعدادی از واحدها هم قرار است در نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان توانسته است جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد کند  چرا که توانستیم براساس پیگیریهایی که داشتیم صدور مجوز را از صفر تا صد در منطقه ویژه اقتصادی صادر کنیم که دراین راستا کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای لازم را صادر میکنیم.وبا این روند الگوی برای دیگر مناطق ویژه در سطح کشور شدیم.

بیشتر بخوانید   استفاده از پیشران های توسعه تنها راه شکوفایی خراسان جنوبی است

زارعی از سرمایه گذاری ۳۵ گروه در سایت مرزی ماهیرود خبر داد وافزود: از این میزان ۵۰درصد تجار افغانی و۵۰ درصد دیگر تجار ایرانی هستند که سرمایه گذاری کردند.

وی ادامه داد:سرمایه گذار برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هزارو۸۰۰میلیارد تومان در دو منطقه ویژه استان سرمایه گذاری کرده است گفت:حدود ۱۰هزار میلیارد تومان هم شامل سرمایه گذاران بخش خصوصی  است.

مسئول دفتر نماینده مردم  شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار ضمن تبریک سال جدید، برای این مجموعه آرزوی موفقیت کرد و گفت: هر چه در اطلاع رسانی اقدامات و خدمات منطقه ویژه اقتصادی تلاش شود؛ مردم امیدوارتر می‌شوند.

امینی نسب افزود: یکی از بهترین بسترها برای سرمایه گذاری در استان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها