شعار سال تنها در سربرگ نامه‌های مدیران قرار نگیرد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شعار سال تشریفاتی برخورد نکنیم و تنها در سربرگ نامه‌های ما نباشد گفت: نباید به اقتصاد دانش بنیان بخشی نگری نگاه شود.

به گزارش “پیام خاوران“،حسین خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار داشت: رهبری تنها مسئولی هستند که با مطالعه دقیق و مشورت مفصل نامگذاری‌های سال را تعیین می‌کنند و باید خدا رو شاکر باشیم که در مقایسه با رهبران دنیا رهبری داریم که در زمینه‌های مختلف تخصص دارد.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه است که رهبری با نامگذاری سال‌های شمسی مسیر مدیریت دولت و ملت را تعیین می‌کند  افزود: از طرفی مباحث اقتصادی بحث اول در کشور است و از چندین سال قبل تاکنون دشمن برعلیه ما هجمه اقتصادی راه انداخته است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری ۱۲ سال است که محور نامگذاری‌ها را اقتصاد گذاشتند گفت: شعار امسال “تولید اشتغال آفرین دانش بنیان” است چراکه اصل اقصاد مهم است و دارای سه رکن تولید، توزیع و مصرف است. تولید رکن اول است  چرا که اگر تولیدی نباشد توزیعی نیست.

خسروی ادامه داد:  قرن ۲۱ قرن علم و دانش است و در بحث دانش بنیان اقتصاد و توسعه محور آن فکر باید باشد چرا که بر خلاف اقتصاد سنتی امروز فکر و ایده جدید جواب می‌دهد و در این ۴۳ سال اگر بخواهیم در بعد اقتصادی در برابر دشمن بایستیم  باید محور اقتصاد علم آگاهی باشد.

وی با بیان اینکه  با اقتصاد علمی و دانش بنیان باید بتوانیم از خود دفاع کنیم گفت:  سخنان رهبری فریضه است  هرکس امر رهبری را  بیشتر اطاعت کند نتیجه آن را زودتر خواهد دید.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهاد تبیین با بیان اینکه باید در این زمینه از ما و امثال ما گلایه کرد افزود: با شعارهایی که رهبری برای سال انتخاب می‌کنند نباید تشریفاتی برخورد کنیم و تنها سربرگ نامه‌های ما باشد، بلکه باید به طور قطع و حتم در میدان باشیم.

بیشتر بخوانید   ۹۵۰ میلیون تومان به حساب هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی واریز شد

وی با بیان اینکه جهاد تبیین ابعاد گسترده‌ای در همه زمینه‌ها دارد گفت: اگر دشمنان خواستند نقطه ضعف‌های ما را پر رنگ کنند باید جواب دشمن را با همان زبان داد.

خسروی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی که در  راس امور است و یکی از مصوبات مجلس آسان‌سازی مجوزها است که همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از طرح‌های مصوب مجلس که ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ مصوب شد طرح جهش دانش بنیان بود که مصوب شد و ۲۰ ماده دارد و منابع مالی خوبی در آن دیده شده است. معاون اجرایی رئیس جمهور قبول کرد شورای نگهبان هم ایرادتی که داشت مرتفع کرد پیش بینی می‌کنم تا بعد از تعطیلات رسمی به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: ماده ۲۰ این طرح مسئولیت اجرا را با معاونت علمی رئیس جمهور واگذار کرده و به لحاظ نظارت مجلس هم باید مرکز معاونت علمی هر ۶ ماه به کمیسیون‌های تخصصی گزارش دهد.

خسروی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید در شهرستان‌ها هم برنامه‌ریزی کرد و اگر خیال کنیم کار را یک قوه باید انجام دهد به نتیجه نمی‌رسد گفت: اگر بخواهیم مصداقی برخورد کنیم موفق نخواهیم بود بلکه همه باید کمک کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث دانش بنیان برای برخی هنوز جا نیفتاده و از سویی دیگر در اقتصاد به یک سرطان مبتلا شدیم که باید جراحی شود  چرا که اقتصاد دانش بنیان در خیلی امور کارگشا خواهد بود.

بیشتر بخوانید   19 نقشه 25 هزار در استان خراسان جنوبی کار شده است

خسروی اظهار داشت: نباید بخشی نگری برخورد کرد بلکه باید آینده نگر باشیم چرا که اقتصاد دانش بنیان به نفع همه خواهد بود و باید در گام نخست زیرساختها  آماده شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها