پایداری ارتباطات خراسان جنوبی در ایام نوروز

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از پرترددترین استان‌های کشور است، پایداری ارتباطات به ویژه در ایام نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی، در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل حوزه ارتباطی جهت حفظ پایداری ارتباطات در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها در ایام نوروز و افزایش حجم استفاده از سرویس‌های ارتباطی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از پرترددترین استان‌های کشور است، پایداری ارتباطات به ویژه در ایام نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه آمادگی لازم برای حفظ پایداری ارتباطات را کسب کرده و تمهیدات لازم برای پاسخگویی به نیاز مشترکین سرویس‌های ارتباطی اندیشیده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش پهنای باند دیتای ورودی به استان تصریح کرد: با افزایش صورت گرفته در پهانی باند استان، هم اکنون میزان آن ۱۸۰ گیگابیت برثانیه است و میزان مصرفی در زمان پیک حدود ۶۰ گیگابیت بر ثانیه تجربه شده  که از این میزان ۲۵ گیگا بیت برثانیه، مصرفی مخابرات، ۲۰ گیگابیت برثانیه، مصرفی همراه اول و ۱۰ گیگابیت برثانیه، مصرفی ایرانسل است و ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند نیز وجود دارد و از قبل پیش‌بینی شده است.

بهی افزود: پهنای باند مخابرات نیز تا ۴۲ گیگا بیت برثانیه پیش بینی شده که در حال حاضر حدود ۲۵ گیگابیت برثانیه مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این هماهنگی لازم برای لغو تمام عملیات‌های حفاری در حاشیه جاده‌ها و حریم فیبر نوری، با استانداری انجام شده که از هرگونه آسیب احتمالی به شبکه فیبر جلوگیری شود و به فرمانداری‌های استان نیز برای صیانت از فیبر نوری در سطح هر شهرستان تاکید شده است.

بیشتر بخوانید   24 هزار و 56 زائر پاکستانی در مواکب خراسان جنوبی پذیرایی شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی بر آمادگی کامل تیم‌های فنی  و پشتیبانی ارتباطات استان تاکید  و عنوان کرد: مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و مخابرات منطقه با برقراری شیفت‌های ۲۴ ساعته در حوزه‌های مختلف، وضعیت ارتباطات استان را رصد و آمادگی کامل برای رفع خرابی‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با اختصاص و انتقال کانکس مجهز سیار تلفن همراه و کامیونت مخصوص حمل آن به مرکز استان توسط مخابرات منطقه، آمادگی لازم برای تامین ارتباط در مواقع ضروری نیز مهیا شده است.

بهی بررسی و رفع تمام ایرادات شبکه در حین تحویل و تحول شبکه به پیمانکار جدید و لغو فعالیت‌های غیر ضرور نظیر بهسازی‌هایی که احتمال ایجاد اختلال در شبکه دارند را از دیگر اقدامات انجام شده جهت حفظ پایداری ارتباطات در سطح استان در ایام نوروز برشمرد.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها