جزئیات حضوری شدن کلاس‌های درس در دانشگاه بیرجند و مدارس خراسان جنوبی

بعد از تعطیلات نوروز مدارس خراسان جنوبی و کلاس‌های درس دانشگاه بیرجند به صورت حضوری میزبان دانشجویان و دانش اموزان خواهد بود.

به گزارش “پیام خاوران“، احمد لامعی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: طبق دستور وزیر علوم فناوری مبنی بر از سرگیری آموزش‌ها در دانشگاه‌ها، جلسه شورای آموزش عالی استان تشکیل شد و در آن جلسه مسائل و مشکلات پیش رو دانشگاه‌های استان از جمله کمبود اعتبارات وضعیت خوابگاه‌ها، سلف سرویس، نقلیه و امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی مورد بحث قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در نهایت شورای آموزش عالی استان مقرر کرد همه کلاس‌ها در مقطع دکتری از ۲۰ فروردین حضوری باشد افزود: مقرر شد در مقطع کارشناسی ارشد از ۱۴ اردیبهشت ماه آموزش‌ها به صورت حضوری و مقاطع کارشناسی تاریخ حضوری کلاس‌ها از طریق دانشگاه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی کلاس‌های عملی برای دانشجویان کارشناسی حضوری خواهد بود گفت: در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در بحث آموزش مجازی شده است.

لامعی افزود: دانشگاه بیرجند ۱۱ هزار و ۷۰۷ دانشجو دارد که ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی دارد و ظرفیت خوابگاه‌ها ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است  که در صورت  رعایت پروتکل‌ها دانشجویان خوابگاهی ما مشکلی نخواهند داشت.

سرپرست دانشگاه بیرجند اظهار داشت: پیش بینی می‌کنیم با حضوری شدن کلاس‌های درس در دانشگاه بیرجند شاهد شور نشاط مضاعف در سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، برای جلوگیری از افت تحصیلی پنهان دانش آموزان، آموزش در مدارس استان از ۱۴ فروردین حضوری خواهد شد گفت: بنا بر این تصمیم، همه دانش آموزان و معلمان از زمان اعلام شده باید در مدارس حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید   بانوان شاغل در شرکت گاز خراسان جنوبی تجلیل شدند

واقعی گفت: در صورتی که نیاز باشد، آموزش در مدارس مقطع دبستان، متوسطه اول و دوم یک ماه بیشتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: دانش آموزانی که به دلیل بیماری زمینه‌ای یا علائم بیماری کرونا نتوانند در کلاس‌ها حاضر شوند، از طریق شبکه شاد آموزش خواهند دید.

وی عنوان کرد: در کنار آموزش حضوری، از شبکه شاد نیز به عنوان یک ابزار مکمل آموزش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها