نظارت بهداشتی در مدارس خراسان جنوبی تشدید می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با بازگشایی مدارس از امروز نظارت‌های بهداشتی بر فعالیت مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تشدید می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید شایسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین مسئله در بازگشایی مدارس بحث تهویه مناسب در نظارت‌ها است چرا که تهویه مناسب می‌تواند انتقال ویروس کرونا را در مدارس کاهش دهد.

وی با بیان اینکه استفاده صحیح و مداوم از ماسک در کلاس‌ها و سرویس‌های مدارس مهم است که مورد نظارت جدی ما قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: بحث ضدعفونی و گندزدایی محیط مدارس نیز مورد نظارت می ‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در کنار رعایت نکات بهداشتی بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان است که از امروز دنبال خواهد شد و مشکلی برای واکسیناسیون نداریم.

وی اظهار داشت: با نظارت‌های انجام شده از ورود افراد مشکوک به کرونا به مدارس جلوگیری خواهد شد و در این خصوص آموزش‌های لازم به برخی معلمان و دانش‌آموزان برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا ارایه شده است.

شایسته با اشاره به اینکه ویروس کرونا در وضعیت شکننده‌ای در استان قرار دارد، اضافه کرد: برای تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان هم وزارت بهداشت طرحی را از امروز تا ۱۴ اردیبهشت ماه به اجرا گذاشته که حضور فعال بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای را در اماکن توزیع و طبخ غذا خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این بازرسین مجهز به تجهیزات نمونه‌برداری از آب، موادغذایی و سطوح هستند و نظارت آنان از ساعت هشت تا ۲۰ ادامه دارد و در روزهای اداری و غیر اداری فعالیت خواهند داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مدیرعامل شرکت چدن کویرخاوران: در یک قدمی ایجاد زنجیره تولید خوشه صنعت فولاد هستیم

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها