مردم خراسان جنوبی۶۶۶ واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از اهدای ۶۶۶ واحد خون طی ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: پایگاه‌های انتقال خون در ماه رمضان نیز فعال خواهند بود.

به گزارش “پیام خاوران“، کامبیز مهدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوروز امسال ۷۸۶ نفر در سطح استان برای اهدای خون به مراکز خون گیری مراجعه کرده اند که ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن هستند که بیشتر این افراد در گروه اهدا کنندگان مستمر خون قرار دارند.

وی افزود: ۱۰۲ نفر در نوروز امسال برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: نوروز پارسال ۵۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری سطح استان مراجعه کرده بودند که ۴۸۹ نفر موفق به اهدا شده بودند.

مهدی زاده گفت: ۴۴۰ نفر از این افراد مرد و مابقی زن بوده اند که ۶۷ نفر آن‌ها برای بار اول خون اهدا کرده اند و مابقی جزو گروه‌های مستمر و باسابقه هستند.

وی با اشاره به فعالیت  ۵ مرکز خون گیری در ماه مبارک رمضان در استان گفت: دو مرکز قائم (عج) و ابوذر در بیرجند و پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های طبس، قاین و فردوس در ماه مبارک رمضان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

مهدی زاده گفت: مرکز قائم بیرجند از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد فعال است و مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روز‌های زوج از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در طبس گلشن مرکز خون گیری در روز‌های شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۲۰ الی ۰۰:۳۰ بامداد، در قاین روز‌های دوشنبه و پنج شنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و در فردوس در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰ فعال است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها