زیرساخت‌های فرسوده مانع میزبانی خراسان جنوبی در لیگ دسته سه فوتبال شد /۶۰ درصد زیرساخت‌های ورزشی استان فرسوده است

درحالی شب گذشته تیم فوتبال پارس صنعت استان خراسان جنوبی که در لیگ دسته سه حضور دارد به مصاف حریف خود رفت که به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها از میزبانی محروم شد.

به گزارش “پیام خاوران”، ورزش فوتبال از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا است که در بیشتر کشورها بسیاری از افراد پیر و جوان و مرد و زن را به استادیوم‌ها کشیده و سن و سال نمی‌شناسد و از هر قشر و گروهی طرفدار دارد.

با توجه به درآمدهای فوتبالیست‌ها بسیاری از افراد در کشورهای مختلف از جمله ایران دوست دارند که فوتبالیست شوند. در بسیاری از کشورهای اروپایی شناسایی و جذب بازیکن از طریق مدارس و آکادمی‌های فوتبال از طریق فراخوان و برگزاری تست‌های استعدادیابی انجام می‌شود. برخی کشورها نیز از طریق این رشته ورزشی درآمدزایی‌های بسیاری انجام می‌دهند، از جمله برزیل و آرژانتین بیشترین صادرات فوتبالیست را در دنیا دارند.

از همان کودکی یکی از ورزش‌ها و بازی‌های مورد علاقه پسران رشته فوتبال است تنها کافی بود یک توپ حتی از نوع پلاستیکی داشته باشند و دو پاره آجر که برای دروازه آن را انتخاب می‌کنند، از همان گل کوچیک محله شروع می‌شود تا امروز که فوتبال تمام جهان را یک پارچه درگیر خود کرده و به یک صنعت سود زا تبدیل شده است.

چند سالی است که فوتبال از سطح یک ورزش ساده گذشته و به یک جهان متفاوت تبدیل شده و از سویی دیگر به داغ‌ترین موضوع در حوزه تجارت و سرگرمی تبدیل شده و سرمایه گذاران به دنبال افزایش حضور خود در این ورزش پرطرفدار و خرید امتیاز باشگاه‌ها می‌روند تا منفعت مالی داشته باشند؛ اما در خراسان جنوبی هرچند جوانان، نوجوانان با استعدادی در این رشته ورزشی داریم اما بنا به گفته مربیان این رشته ورزشی آنچنان که باید رشد نکرده است.

بیشتر بخوانید   روکش آسفالت گرم محور طبس - دیهوک بهره‌برداری شد

آنچه در حال حاضر در خراسان جنوبی در حال رقم خوردن است اینکه تیم پارس صنعت استان که در لیگ دسته سوم حضور دارد درحالی شب گذشته به مصاف حریف خود در تربت حیدریه رفت که استان میزبان بود اما به دلیل نداشتن استادیوم و چمن مناسب این بازی در خانه حریف برگزار شد.

حال سوال اینجاست که جوانان زیادی تمایل دارند در این رشته ورزشی  حضور یابند اما به دلیل نبود چمن از این نعمت محروم می‌مانند و این درحالی است که استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر سالهاست که آروزی بهره‌برداری دارد و آنقدر این زمان به تاخیر افتاده که چمن استادیوم از بین رفته و استادیوم آزادی بیرجند نیز به دلیل فرسودگی توان میزبانی از فوتبالیست‌ها را ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما درباره این موضوع اظهار داشت: ۴۰ سال از قدمت استادیوم آزادی در بیرجند می‌گذرد و به دلیل قدمت زیاد زیرساخت‌های آن فرسوده شده و توان میزبانی مسابقات فوتبال را ندارد.

عزیزی با بیان اینکه بخش خصوصی در لیگ حرفه‌ای فوتبال سرمایه‌گذاری کرده که وظیفه ما کمک و محافظت آن است اما طبق تبصره ماده برنامه توسعه، به عنوان بخش دولتی در لیگ و تیم‌داری نباید ورود پیدا کنیم چرا که حکم تصرف در امول دولت است.

وی در پاسخ به اینکه چرا مرکز استان ورزشگاهی برای فوتبال ندارد گفت: درحال حاضر استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر را داریم که در چند رشته ورزشی در حال استفاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: درحال حاضر بخش زیادی از چمن استادیوم غدیر بیرجند در حال کاشت و آماده بهره‌برداری است که طبق اعلام مدیر ورزش و جوانان بیرجند قرار است این هفته کل چمن استادیوم کشت شود اما برای بهره‌برداری باید بین دو یا سه ماه استراحت شود تا چمن را بتوانیم در نیمه دوم سال به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید   ترویج کتابخوانی همراهی همه دستگاه‌ها و جامعه را می‌طلبد

عزیزی بیان کرد: بعد از اینکه چمن آماده شد و استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات و تمرینات را داشته باشد تا  ۱۰ سال می‌توان از این زیرساخت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در چند وقت اخیر از طرف فوتبال بیرجند مکاتبه‌ای از سوی استاندارد جدید فدراسیون فوتبال ارسال شد که استادیوم آزادی بیرجند توان تامین نور مدنظر استانداردها را ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زیرساخت‌ها اولویت ارتقا بهره‌وری، مقاوم سازی، تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی است گفت: در جلسه شورای توسعه استان به استاندار اعلام کریم که ۶۰ درصد زیر‌ساخت‌های ورزشی استان فرسوده است.

عزیزی افزود: باید بتوانیم تجهیزات ورزشی استان را تجهیزکنیم و از سویی دیگر با مشکلی از جمله زیرساخت‌های نیمه تمام مواجه‌ایم که قرار است امسال زیرساخت‌های بالای ۷۰ درصد تکمیل شود.

وی از تعمیر ۷ زیرساخت ورزشی فرسوده استان در امسال خبر داد و گفت: همچنان شاهد تلاش همکاران خود در حوزه‌های مختلف هستیم اما آنچه وجود دارد این است که مشکلات یک شبه به وجود نیامده تا بتوانیم یک روزه همه را درست کنیم و به مرور زمان باید انجام شود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها