راه اندازی ۱۷ سایت توسعه خدمات ارتباطی در روستاهای قائنات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: ۱۷ سایت توسعه خدمات ارتباطی طی سال گذشته در روستاهای قائنات راه‌اندازی شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی در دیدار با حمیدرضا برات زاده، سرپرست فرمانداری شهرستان قائنات اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۷ سایت ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی در سطح روستاهای شهرستان قاینات راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد، ۷ سایت پوشش تلفن همراه را در ۸ روستا برقرار و حدود ۵۰۰ خانوار روستایی را ازسرویس تلفن همراه بهره‌مند کرده است.

بهی افزود: ۱۶ سایت، پوشش اینترنت همراه را در ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ خانوار برقرار کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری اپراتورهای مختلف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری حدود ۷۰ درصد روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار شهرستان قائنات از اینترنت پرسرعت همراه عنوان کرد: برای برقراری باقیمانده روستاهای فاقد اینترنت نیز برنامه‌هایی مصوب شده که طی سال جاری اجرایی می‌شوند.

بهی تاکید کرد: در ادامه اجرای این برنامه‌ها روستاهای کلی و قومنجان قائنات جزء روستاهایی هستند که تا پایان فروردین ماه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قائنات نیز در این دیدار ضمن تشکراز اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه ارتباطات روستایی این شهرستان، دسترسی به اینترنت را از نیازهای ضروری مردم در این دوره دانست و جهت همکاری در تسریع روند اجرای پروژه های ارتباطی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اشتغالزایی برای مددجویان خراسان جنوبی با کمک دولت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها