واگذاری سالن های ورزشی از طریق مزایده راهکار مناسبی نیست

فرماندار بیرجند با بیان اشاره به اینکه سرانه ورزشی مرکز استان بسیار پایین است، گفت: امکانات ورزشی موجود به لخاظ کمی و کیفی در شأن ورزشکاران استان نیست.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فاضلی فرد در شورای ورزش شهرستان بیرجند با بیان اینکه آینده مملکت در دست جوانان است گفت: بخشی از این جوانان و ورزشکاران هستند که سفیر انقلاب در دنیا است.

وی  افزود: وظیفه دولت حمایت از ورزشکاران و جوانان است و برای بهتر شدن شرایط، دولت تلاش خود را خواهد کرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به واگذاری سالن‌های ورزشی از طریق مزایده در استان گفت: موضوع واگذاری سالن ها از طریق مزایده در استان محروم خراسان جنوبی کاری غیر کارشناسی بوده که باید با جمع آوری مستندات، چگونگی برگزاری این مزایده ها در اسرع  وقت پیگیری و جلسه‌ای با حضور مراجع نظارتی و امنیتی در این خصوص برگزار شود.

فاضلی فرد گفت: شورای ورزش شهرستان نباید مقطعی برگزار شود بلکه باید به صورت فصلی با حضور هیئت های ورزشی و مسئولان ورزش شهرستان بیرجند برگزار گردد تا مشکلات و موانع سریعتر احصاء و رسیدگی شوند.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه از قبل به اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص غیرکارشناسی بودن برگزاری این مزایده ها نامه‌نگاری کرده بودیم گفت: رویکرد اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند بر این بود که این سالن ها به شکل حاکمیتی اداره شوند و در اختیار هیئت های ورزشی برای استفاده جوانان ورزشکار قرار بگیرند.

شیردل  افزود: اما رویکرد  اداره کل ورزش و جوانان موضوع دیگری بود و نظرشان بر برگزاری این مزایده ها بود.

وی عدم توجه به بهسازی و نوسازی و استانداردسازی اماکن‌ورزشی، کمبود اعتبارات، کمبود اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز، عدم توزیع عادلانه اعتبارات و کمبود و گرانی تجهیزات را از جمله مشکلات پیش روی ورزش شهرستان بیرجند دانست.

بیشتر بخوانید   سرما و طوفان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت میلیاردی وارد کرد

در این جلسه که به منظور رسیدگی به مزایده هایی که اخیراً برای  ۵ سالن  ورزشی شهرستان بیرجند انجام شده، برگزار  شده بود هیئت های ورزشی دلایل مخالفت خود را برای برگزاری این مزایده ها اعلام کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع و ابطال مزایده ها شدند.

عدم اطلاع رسانی درست از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص برگزاری مزایده ها، به مزایده گذاشتن سالن های تخصصی ورزشی و برنده شدن افراد غیر متخصص در این مزایده ها از جمله موضوعات مهمی بود که روسا، دبیران و نمایندگان هیئت های ورزشی در مورد آن صحبت کردند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها