مراسم سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی برگزار شد

به همت حوزه هنری خراسان جنوبی مراسم سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم استان بر سر مزار آن شهید برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی و شهید آوینی در بیرجند  برگزار شد.

قطعه دوم مزار شهدای بیرجند میزبان مراسم چهارمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم استان شهید مرتضی بصیری‌پور و سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی بود که به همت گروه مردمی خادمان شهدا و بنیاد شهید و ایثارگران خراسان جنوبی و حوزه هنری این استان برگزار شده است.

در این مراسم جمعی از مسئولان، روحانیان و طلاب، خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف مردم و خانواده شهید مرتضی بصیری‌پور حضور داشتند.

مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این مراسم بیان کرد: این مراسم به مناسبت ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی بصیری‌پور و شهید سیدمرتضی آوینی همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شده است.

کریمیان با بیان اینکه ۲۰ اثر مربوط به شهیدان و زندگی آنها در استان تولید شده گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و از مصادیق جهاد تبیین، ترویج و توزیع آثار هنری متعهد و ارزشی است که می‌تواند  به خوبی در دفاع از  مرزهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران موثر باشد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: شهید سیدمرتضی آوینی از بینش عمیق و درکی وسیع از جهاد و دفاع مقدس برخوردار بود و پس از پایان یافتن جنگ سخت دشمنان انقلاب اسلامی با ملت بصیر و استکبارستیز ایران، با درک درست و فهم عمیق از الزامات و مقتضیات فرهنگی جامعه پس از دفاع مقدس، هوشمندانه و آگاهانه رسالت خویش را حضور فعال و تاثیرگذار در میدان مقابله با جنگ نرم دشمن تعریف کرد. مجموعه روایت فتح که نگاه عمیق و انسانی به دفاع مقدس داشت یک نمونه موفق در تولیدات رسانه‌ای معاصر است که مورد اقبال مردمی نیز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید   تشدید یخبندان در خراسان جنوبی

وی افزود:  تولید اندیشه‌های نو در عرصه مفاهیم انقلاب اسلامی  در بستر هنر، در تقابل جریان شبه روشنفکری وابسته به غرب، از موفقیت‌های بی‌نظیر این اندیشمند تاریخ معاصر است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام به هجوم  نرم و فرهنگی روی آورده‌اند افزود: هنرمندان متعهد و انقلابی باید با بهره‌گیری از رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسل آینده را از وضعیت و واقعیت‌های روز آگاه سازند و ظرفیت‌های متراکم فرهنگی و هنری کشور را در بستر بیانیه گام دوم انقلاب، پشتیبان حرکت جامعه به سمت تمدن نوین اسلامی قرار دهند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام چهکندی روایتگری زیبایی از  خاطرات شهید مدافع حرم شهید مرتضی بصیری‌پور و فرمانده دلاور جبهه مقاومت، حاج قاسم عزیز ارائه کرد و در ادامه اجرای گروه سرود ابناءالاحرار و مداحی  توسط ذاکر اهل بیت  برادر هامونی در وصف شهدا صورت گرفت. در ضمن اجرای این برنامه نیز توسط مجری توانمند و شاعر انقلابی ، علیرضا کوچی صورت گرفت.

گفتنی است شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در ۲۰ فروردین سال ۹۷ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از طرفی ۲۰ فروردین به یاد شهید مرتضی آوینی سیداهل قلم به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است کسی که همواره به هنر متعهد بود. هنرمند مسئولیت شناسی که می‌اندیشید و از رواج پیدا کردن ویژگی‌های هنر غربی و اصول آن در بین برخی هنرمندان داخلی، در رنج بود.

از دقت در ابعاد مختلف شخصیت شهید آوینی، به خوبی معلوم می‌شود که وی آشنایی کامل و بایسته به مسایل و معارف اسلامی داشت و سال‌ها مطالعه و تحقیق در زمینه ادبیات، از ایشان نویسنده‌ای توانا ساخته بود که قلم و نثر پخته او، بهترین شاهد آن است.

بیشتر بخوانید   بیش از 2 میلیون تن کالا از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی صادر شد

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها