۵۴۱ پرونده برای متخلفان منابع طبیعی در خراسان جنوبی تشکیل شد

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۵۴۱ پرونده در زمینه‌های مختلف برای متخلفان حوزه منابع طبیعی خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پرونده‌ها در زمینه قاچاق چوب، تعرض به اراضی ملی، زغال چوب و چرای بی رویه دام بوده است.

وی افزود: این پرونده ها در برخی بخش‌ها مانند برداشت محصولات فرعی نسبت به سال ۹۹ افزایشی و در برخی بخش‌ها مانندماده ۴۲ (قطع و آسیب به درختان)کاهشی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: سال ۱۴۰۰ تخلف ماده ۴۸ مربوط به برداشت محصولات فرعی ۲۴ پرونده به وزن حدود ۶ تن تشکیل شد، اما در سال ۹۹ تنها ۹ پرونده با وزن بیش یک تن داشتیم.

نصرآبادی افزود: دلیل افزایش محصولات فرعی در سال ۱۴۰۰ کشفیات کما بوده که به دلیل بارندگی اواخر سال، رشد این گونه‌ی گیاهی بیشتر بود؛ و به نسبت برداشت نیز افزایش یافت، اما در سال ۹۹ به دلیل خشکسالی حمل گونه کما انجام نشده است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۵۸ پرونده در بحث ماده ۵۰ (چرای غیر مجاز) برای سال ۱۴۰۰ گفت:این تخلف نسبت به سال ۹۹، که ۲۴۵ پرونده داشتیم ۳۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته ۱۲۹ فقره پرونده ماده ۵۵ (تخریب و تصرف) به مساحت ۱۳۰ هکتار، ۹۸ پرونده خلع ید به مساحت ۲۵۰ هکتار و ۱۱۲ پرونده رفع تصرف به مساحت ۱۹۵ هکتار تشکیل و رسیدگی شد.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ماده ۴۲ (قطع و آسیب به درختان) گفت: در سال گذشته ۱۴ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال ۹۹ با ۱۹ پرونده ۲۶ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید   رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی معرفی شد

نصرآبادی بیان کرد: چوب توقیفی، از نوع تاغ در سال ۹۹ چهار تن بوده که در سال ۱۴۰۰ به میزان یازده تن افزایش یافته است که دلیل این افزایش تبدیل چوب تاغ به زغال و قیمت چشم گیر زغال تاغ است، همچنین زغال کشف شده در سال ۹۹ هفت تن بوده که به صورت غیر مجاز حمل می‌شد، اما در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰ کیلو گرم کاهش یافت که دلیل آن اخذ مجوز بابت فعالیت کوره‌های زغال و اینکه هر گونه جابجایی محموله زغال با مجوز ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها