قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

در حالی چند سالی است کارخانه چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند احداث شده که سالانه ۳ هزار تن تولید دارد و در  شرق ایران زبانزد است.

به گزارش “پیام خاوران“، تامین و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی در سطوح مختلف در سطح کشور و در بخش اقتصادی است از سویی دیگر با توجه به شعارسال از سوی مقام معظم رهبری با تأکید بر نگاه توأمان بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین امری ضروری است که در این راستا موضوع فعالیت‌های مولد و اشتغال با کیفیت سرلوحه برنامه‌ریزان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی قرار دارد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با داشتن مزیت‌هایی از جمله نزدیکی به بازار افغانستان و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی زمینه سودآوری بیشتری را برای واحدهای اقتصادی مستقر در این منطقه ایجاد می‌کند. تنها کارخانه چرم مصنوعی در شرق کشور نیز با توجه به این مزیت‌ها  چند سالی است در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه‌اندازی شده است.

چرم مصنوعی، جایگزینی مناسب برای چرم طبیعی

چرم مصنوعی کاملاً از مواد مصنوعی تشکیل شده و به نسبت چرم طبیعی کم‌هزینه‌تر است. شاید به همین علت جایگزین مناسبی برای چرم واقعی است. این محصول صفر تا صد در کارخانه  به متراژ و ضخامت متنوع تولید می‌شود.

چرم مصنوعی را می‌توان بر اساس مدل‌های ساده و طرح‌دار از هم تفکیک کرد. امروز این مواد بسیار فراگیر شده‌اند و بخش اعظمی از بازار تولیدات وابسته و یا منسوب به چرم مثل کیف، کفش، لباس و ، مبلمان، اثاثیه منزل و روکش داخل خودرو را در بر گرفته است.

دلایل استفاده از چرم مصنوعی

پایین بودن قیمت تمام شده چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی باعث می‌شود تا تمامی محصولات چرمی تولید شده نیز از قیمت پایین‌تری برخوردار باشند لذا این امر سبب می‌شود تا تمام قشرهای جامعه بتوانند از تمام محصولات چرم مصنوعی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید   2 کشته در حادثه واژگونی سواری پژو در محور خوسف ـ بیرجند

مدیر عامل شرکت آذین چرم خاوران با بیان اینکه شرکت تنها تولیدکننده چرم مصنوعی در شرق کشور است که با سرمایه حدود ۳۰ میلیارد تومان از سال ۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده است گفت: در حال حاضر ۲۰ نفردر این شرکت اشتغال دارند.

مصطفی وفادار با بیان اینکه شرکت آذین چرم خاوران تولیدکننده انواع چرم مبلی،کیفی، کفشی، خودرویی و لباسی است گفت: با توجه به اولویت صادرات، بیشتر فروش محصولات این کارخانه در بازارهای داخلی و علاوه بر آن بازار کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق مشتری تولیدات ما هستند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شعار سال یکی از برنامه‌های شرکت آذین چرم خاوران اجرای طرح توسعه است تا بتوانیم بازارهای صادراتی را پاسخگو باشیم.

وفادار ادامه داد: در این مجموعه محصولات با هر طرح و رنگی که مشتریان سفارش دهند تولید می‌شود و علاوه بر آن چرم مصنوعی تولیدی در این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است آن گونه که از  لحاظ کیفیت می‌تواند با بسیاری از کارخانه‌های با سابقه کشور رقابت کند.

وی با بیان اینکه شرکت تولیدی و صنعتی آذین چرم خاوران واقع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و با بیش از ۶ هزار متر مربع زیربنا و با اتکا به ماشین آلات پیشرفته و به روز با بالاترین تکنولوژی و همچنین با بهره‌گیری از نیروهای فنی و تولیدی مجرب و متعهد با بیش از ۲۶ سال سابقه کاری، قادر به تولید انواع چرم مصنوعی، چرم مصنوعی کیفی، کفشی، مبلی، لباسی، روکش صندلی، خودرویی، تبلیغاتی، دیوارکوب‌های چرمی، مورد نیار بازار حرفه‌ای داخل و خارج کشور است.

بیشتر بخوانید   156 پایگاه حامی یابی درخراسان جنوبی فعال است/حمایت از521 یتیم درنخستین شب قدر

مدیر عامل شرکت آذین چرم خاوران گفت: شرکت آذین چرم خاوران برآن است تا  با تکمیل و توسعه خطوط تولیدی خود به بزرگ ترین قطب تولید انواع چرم مصنوعی در شرق کشور تبدیل شود.

وفادار اظهار داشت: شرکت آذین چرم خاوران با انجام تولیدات بسیار متنوع و با کیفیت، رضایت مشتریان را هدف اصلی خود قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: مقاومت و کیفیت محصول از مشخصه‌های بارز یک محصول چرمی است که  این مجموعه از بدو تاسیس تمام توان خود را در تولید کالایی با کیفیت به کار گرفته است تا بتواند مشتریان را از لحاظ تنوع و کیفیت مرتفع کندو هدف اصلی آذین چرم خاوران تولید با کیفیت و رضایتمندی مشتریان است.

وفاداربا اشاره به اینکه چرم مصنوعی ارزانتر از چرم طبیعی است گفت: چرم مصنوعی در صورت لک شدن به راحتی پاک می‌شود و درصورتی که چرم طبیعی پاک کردن آن دردسرهای زیادی دارد. همچنین چرم مصنوعی از نظر نگهداری نیاز به شرایط و مکان خاصی ندارد اما چرم طبیعی نیاز به نگهداری بالا و منظمی دارد که درصورت عدم نگهداری صحیح پوست آن خشک می‌شود وبرای دوام بیشتر باید هر سال با روغن مخصوص چرب شود.

مدیر عامل شرکت آذین چرم خاوران تولید سالانه این کارخانه را ۳هزارتن اعلام کرد و گفت: چرم مصنوعی علاوه بر عدم استفاده از پوست حیوانات، نسبت به مواد شیمیایی حساسیت کمتری دارد و به محیط زیست آسیب کمتری می‌رساند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها