ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جریان روند صادرات به کار گرفته شود

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری‌ها رو به جلو است گفت: برنامه داریم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم فناوری در روند  سرمایه گذاری و صادرات استفاده کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین زارعی در دیدار با سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط خوبی در سایت مرکزی و سایت مرزی سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برقرار است و نسبت به استان‌های مجاور وضعیت قابل قبولی داریم و روند سرمایه گذاری‌ها رو به جلو است.

وی با بیان اینکه در سایت مرکزی باتوجه به زیرساخت‌هایی که دارد سرمایه گذاری‌های خوبی صورت گرفته و در سایت مرزی هم زیرساخت‌ها  فراهم شده است و به عبارتی ۹۹ درصد زیرساخت‌ها آماده شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: دولت به منظور تامین آب، خط انتقال آب را از فاصله ۳۵ کیلومتری تا مرز اجرا کرده و در بازدید چند روز گذشته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در زمینه خط انتقال گاز به سایت مرزی مطرح شد که در دستور کارقرار گرفت و  ۱۲ کیلومتر باقیمانده است.

وی با تاکید براینکه  یکی از مباحثی که دنبال می‌شود این است که بتوانیم در آینده برق و گاز را به افغانستان هم صادر کنیم تا در خاک افغانستان  ثبات برق را داشته باشیم گفت: در زمینه جاده هم از سربیشه تا ماهیرود اتفاقات خوبی رقم خورده و از مرز تا فراه که در حال آسفالت است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه از آغاز به کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی ۵ سال سپری می‌شود اما فعالیت‌ها گسترده و نظم بخشیده شده است گفت: مرز پیشانی برای کشور و استان است که امید است با همراهی خوبی که استاندار دارد شاهد اتفاقات خوبی در بخش صادرات و واردات باشیم.

بیشتر بخوانید   تردد تمامی خودروها در معابر عمومی خراسان جنوبی ممنوع است

زارعی با اشاره به شعار سال گفت: تلاش داریم با پارک علم فناوری استان دیداری داشته باشیم و اعلام آمادگی می‌کنیم تا در موضوعات مختلفی که بتواند سبب توسعه صادرات به کشور افغانستان شود ورود پیدا کنیم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره بگیریم.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرکزی بیرجند ۷۳۹ هکتار است که زیرساخت‌ها به راحتی برای سرمایه گذاران فراهم است چرا که هر سرمایه گذاری که در این منطقه سرمایه گذاری کند از معافیت‌های مالیاتی و حقوق گمرکی معاف خواهد بود و با شرایطی که فراهم کردیم سرمایه گذار برای صدور مجوز درگیر بروکراسی اداری نمی‌شود و ظرف مدت ۷۲ ساعت برای او مجوز صادر می‌شود.

واحدهای دارای ایده از صندوق توسعه ملی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار منطقه ویژه اقتصادی را بازویی قوی برای توسعه استان خراسان جنوبی دانست گفت: وجود افرادی مانند مهندس صفدری زاده برکتی برای استان خراسان جنوبی است.

مجتبی شریعتی‌فر افزود: یکی از مشکلاتی که همواره وجود دارد این است که اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاران روند سختی دارد و این امر به سختی انجام می‌شود طبق درخواستی به وزارت کشور پیشنهادات خود را اعلام کردیم تا براساس بند الف تبصره ۱۸ اعلام کردیم که شرایطی رقم خورد تا تسهیلات برای سرمایه گذاران هم اعطا شود.

وی با اشاره به دیدار استاندار و سرپرست دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری با  رئیس صندوق توسعه ملی بیان کرد: با توجه به این دیدار صحبت‌های خوبی بین استاندار و رئیس صندوق توسعه ملی رقم خورد و استان می‌تواند با طرح‌هایی که ارائه می‌کند منابع ارزی خوبی برای کمک دریافت کند.

بیشتر بخوانید   رزمایش مدیریت مصرف برق با همکاری بسیجیان درمیان برگزارشد

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: هر واحد و سرمایه گذاری که دارای طرح و ایده باشد و نیاز به کمک داشته باشد می‌تواند با ارائه طرح و برنامه به ما مراجعه کند ما هم پیگیر جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی خواهیم بود.

شریعتی‌فر با تاکید براینکه به دستور استاندار خراسان جنوبی مقرر شد ستاد راهبری شعار سال با محوریت معاونت اقتصادی تشکیل شود که در این ستاد منطقه ویژه اقتصادی نقش مهمی دارد و می‌تواند کمک‌های زیادی انجام دهد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها