پروژه‌های بافت‌های فرسوده استان با اولویت سنجی در اسرع وقت تکمیل شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های بافت‌های فرسوده استان در حال انجام است و باید با اولویت سنجی و نیازسنجی با اعتبارات در اختیار این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. 

به گزارش”پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: این ستاد در راستای وظایف حاکمیتی، مثل شورای برنامه ریزی و توسعه عمل کرده و جنس حضور آن صرف اجرای پروژه و مشکل یابی نیست، بلکه توجه نظام را به بافت‌های دارای مسئله و مشکل، نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه خواسته عموم مردم، توجه ویژه به مناطق کم برخوردار است تصریح کرد: از آنجا که در طول زمان با توسعه شهرها تضاد طبقاتی خود را نمایان کرده ما به عنوان حاکمیت و دستگاه دولتی باید از محل منابع ملی برای رفع مشکلات و رفع معضلات زندگی اجتماعی مردم چاره اندیشی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های بافت‌های فرسوده استان در حال انجام است پس باید با اولویت سنجی و نیازسنجی با اعتبارات در اختیار این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

عباس زاده اظهار داشت: بخشی از مناطق شهری ما در استان دارای مسائل و مشکلات جدی برای زندگی هستند پس وظیفه  اداری و وجدانی ماست که در راستای حل مشکلات و معضلات آنها اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: بحث توانمندسازی خانواده‌ها و زنان سرپرست خانوار و… باید تابع جدی و اساسی جمعیت بهره‌بردار از آن باشد پس باید در آن مناطق مجموعه‌هایی ایجاد کنیم که بتوانند بخشی از نیازها و مشکلات مردم  را مرتفع سازند.

به گفته وی؛ مناطق هدف ما در بحث بازآفرینی شهری دارای مشکلات و معضلات عمده‌ای است پس با توجه به محدودیت منابع دولتی باید نیازها را اولویت بندی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در حالی که مردم فکر می‌کردند در زندگی خود تنها به آب، برق ،گاز، راه، مدرسه نیاز دارند اما امروزه با طرح موضوع بازآفرینی شهری، توجه به مناطق کم برخوردار جزو نیازهای اساسی در مدیریت شهری محسوب شده و دولت نیز توجه ویژه‌ای به آن دارد.

بیشتر بخوانید   زعفرانکاران برای فروش محصولشان دست نگه دارند

عباس زاده با اشاره به اینکه انتخاب پروژه در هر منطقه باید بر اساس اقتضائات آن محل  صورت گیرد تصريح کرد: باید ابتدا در شهرهای هدف، نیازسنجی انجام شود و سپس پروژه‌های جدید تعریف شوند.

وی افزود: در راستای رفع مشکل بافت تاریخی فردوس جلسه‌ای با محوریت دفتر فنی استانداری و با حضور میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، آب منطقه‌ای، راه و شهر سازی استان و فرماندار برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به موضوع سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اظهار کرد: با اینکه سفر در شهریور ماه صورت گرفت اما مصوبات آن، ششم بهمن ابلاغ شد.

عباس زاده افزود: اعتبارات مربوط به مصوبات سفر، طی چند مرحله به استان پرداخت شده پس طبق فرموده آیت‌الله رئیسی، دولت ما باید صادق الوعده باشد و به سرعت به حرف‌هایش عمل کند.

وی متذکر شد: بر اساس گزارش رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان در اسفند ماه ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان واریز و بین پروژه‌های استانی توزیع شده است.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه دولت مصمم است پروژه‌ها را اجرایی کند گفت: از آنجا که مصوبات سفر یکباره تدوین می‌شوند و اعتبار مستمری ندارد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

عباس زاده با بیان اینکه برخی ظرفیت‌های مغفول مانده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید فعال شوند تصریح کرد: اختصاص سهمیه قیر برای بهسازی جاده‌های روستایی به دهیاری‌ها با شرط تأمین ۵۰ درصدی منابع از طرف آنها از جمله این ظرفیت هاست.

وی ادامه داد: از آنجا که ظرفیت دهیاری‌های استان در این زمینه ضعیف می‌باشد ممکن است از آن استفاده نکنند پس جا دارد با استفاده از  بندهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای آن اعتبار در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید   شهرستان‌های فردوس، سرایان و بشرویه به شبکه ریلی متصل می‌شوند

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها