هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۱۱ میلیون یورو در شهرستان طبس اجرا خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس‌زاده در قرارگاه پشتیبانی و مانع‌زدایی خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح‌های سرمایه گذاری مجوزهای اولیه خود را از شرکت سرمایه‌گذاری کشور اخذ کرده و در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های متولی در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این هشت طرح سرمایه‌گذاری، سه طرح در حوزه صنعت و پنج طرح در حوزه کشاورزی است، اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم در شهرستان طبس خراسان جنوبی ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این قرارگاه دستگاه‌های متولی مرتبط با ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های سرمایه گذاری دعوت شدند و  درخواست‌های سرمایه گذار مورد بررسی قرار گرفت.

عباس‌زاده افزود: در این قرارگاه آمادگی دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان در زمینه تامین آب، برق، زمین، گاز و محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه آمادگی‌های خیلی خوبی در دستگاه‌های متولی برای همکاری با سرمایه گذار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با طی مراحل قانونی این طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان اجرا و منشاء تحول و رونق اقتصادی شود گفت: در اجرای این طرح‌ها، ۹۰ درصد سرمایه‌گذار خارجی و ۱۰ درصد سرمایه‌گذار داخلی و بومی شهرستان طبس مشارکت خواهد داشت و شرکت سرمایه‌گذاری سهند شرق، نماینده ایرانی این طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

عباس‌زاده یادآور شد: سال جاری را هم مقام معظم رهبری سال تولید بر محور دانش بیان نامگذاری کردند که باید تمام ظرفیت و امانکات استان را برای تحقق آن بسیج کنیم و از طرفی هم رفع موانع تولید به جد در دستورکار ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید   50 هزار پرس غذای گرم بین مددجویان جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی توزیع می‌شود

وی با تاکید بر اینکه باید با همراهی و هم‌اندیشی در راستای توسعه خراسان جنوبی گام برداریم، اضافه کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی استان حتما باید پیوست دانش بنیان داشته باشد و سرمایه‌گذاران با نگاه علمی و دانش بنیان کارها را دنبال کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم برای رونق اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به خصوص شرکت‌هایی است که از پشتوانه مالی شرکت‌های خارجی برخوردار هستند چراکه هم ارزآوری دارد، هم باعث توسعه اقتصادی خراسان جنوبی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها