زائران اربعین جز زیارت عتبات عالیات نباید دغدغه‌ای داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: زائران اربعین جز زیارت عتبات عالیات نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشند و کمیته‌های ستاد اربعین باید تمام تلاش را برای مهیا کردن زیرساخت‌های سفر به کار گیرند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین، از اجتماعات دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی ملل مسلمان و آزادگان جهان است.

وی ادامه داد: مسئولان کمیته‌های تخصصی با برگزاری جلسات منظم تصمیمات لازم را برای خدمتگذاری هرچه بهتر به زائران اتخاذ کنند و کمیته ارزیابی عملکرد بدون هیچ اغماضی نحوه خدمات کمیته‌ها را بررسی و به دبیرخانه ستاد گزارش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و هلال احمر در تأمین داروی مورد نیاز موکب درمان برنامه‌ریزی کافی را داشته باشند و شرکت پخش فرأورده‌های نفتی نیز نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز کامیون‌ها اقدام کنند.

طالبی اذعان داشت: کمیته زیرساخت نسبت به تأمین اسکان مورد نیاز زائران اقدام کند و با توجه به اهمیت آمادگی تمامی شهرستان‌ها به فرمانداران ابلاغ شود متناظر ستاد استانی جلساتی را در شهرستان‌ها برگزار و نتیجه را به ستاد اعلام کنند.

وی ذکر کرد: در راستای قوانین و مقررات، اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه پیگیری شود و سپاه، نیروی انتظامی و ارتش در خصوص کمک به ناوگان مواکب همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی؛ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با توجه به انتقال امکانات مواکب به صورت رایگان نسبت به کمک حداقلی به رانندگان اقدام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: کمیته رسانه با محوریت صدا و سیما، اطلاع رسانی کافی درخصوص بایدها و نبایدهای سفر را داشته باشد و به فرمانداری‌ها ابلاغ شود که در مدت باقیمانده نسبت به نحوه ثبت نام زائران در سامانه سماح و جلوگیری از اقدامات افراد سودجو اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید   صادرات ۱۳ هزار تن انار از باغستان‌های فردوس

طالبی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آمادگی لازم را برای واکسیناسیون داشته باشد و کمیته رصد فضای مجازی نسبت به برخورد با افرادی که قصد انحراف در این مسیر را دارند اقدام کند.

وی در ادامه تأکید کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها، هلال احمر، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، اداره کل اوقاف و امور خیریه و نمایندگی آستان قدس رضوی در استان پشتیبانی لازم را از کمیته مشارکت داشته باشند تا شاهد برگزاری اربعینی در خور شأن سید و سالار شهیدان و زائران آن حضرت باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها