افزایش ۱٫۷ درصدی تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع تعداد تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در استان با ۱٫۷ درصد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دارای اعتبار در سطح استان ۳۰۵ مورد است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۴۱ تشکل مربوط به شوراهای اسلامی کار، ۱۸۳ تشکل نماینده کارگران، ۲۲ تشکل انجمن‌های صنفی کارگری، ۹ تشکل کانون کارگران بازنشسته، دو مورد کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی، یک مورد کانون انجمن‌های صنفی کارگری، یک مورد کانون شوراهای اسلامی کار و یک تشکل مربوط به مجمع نماینده کارگری در استان است.

افزایش ۱۵ درصدی تشکل‌های کارفرمایی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به آمار مقایسه‌ای تعداد تشکل‌های کارگری استان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ تعداد این تشکل‌ها در استان ۲۶۰ مورد بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۲۵۸ مورد رسیده و با کاهش ۲.۶ درصدی همراه بوده است.

اشرفی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد تشکل‌های کارفرمایی استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، گفت: در سال ۹۹ تعداد تشکل‌های کارفرمایی در استان ۴۰ مورد بوده که در سال گذشته به ۴۶ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در استان با ۱.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشد را نشان می‌دهد.

ثبت ۸۹۵ فقره پرونده در سامانه بیمه بیکاری در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی به اقدامات مؤثر اداره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان اشاره و یادآور شد: تدوین موارد کاربردی و نظارتی مرتبط با توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها، برگزاری تعداد ۱۲ جلسه تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تشکل‌‌های کارگری و کارفرمایی مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تعداد ۹۱۸ نفرساعت و تبیین حدود اختیارات انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در خصوص نرخ‌گذاری خدمات رسته‌های کارگران ساختمانی در جهت بهبود عملکرد کارشناسان تشکل‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید   آغاز انتخابات در خراسان جنوبی/ حماسه حضور مردم دیار خاوران

اشرفی گفت: در سال گذشته مجموع پرونده‌های مطرح شده در سامانه بیمه بیکاری در استان ۸۹۵ فقره بوده است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های بررسی شده در کمیته‌ها برای بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت:  تعهد سال گذشته یک هزار مورد و میزان عملکرد نیز همین میزان بوده به طوری که شاهد تحقق صدرصدی تعهد در این بخش بوده‌ایم.

حمایت از ۴۴۶۱ کارگر فعال در واحدهای مشکل‌دار استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تعهد سال گذشته برای برقراری بیمه بیکاری در استان ۷۵۰ مورد بوده که میزان عملکرد ۷۶۶ مورد است.

اشرفی مجموع مقرری بگیران سال گذشته بیمه بیکاری در استان را یک‌هزار و ۷۳ نفر دانست و یادآور شد: تعداد اشتغال مجدد ناشی از کشف اشتغال پنهان در سال گذشته نیز ۳۱۵ مورد بوده است.

وی از شناسایی ۱۶ بنگاه مشکل‌دار در سال گذشته در استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد کارگران شناسایی شده در این بنگاه‌ها یک‌هزار و ۹ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته به ۶۴ واحد دارای مشکل در استان برای حفظ اشتغال کمک شده، خاطرنشان کرد: در این راستا از ۴ هزار و ۴۶۱ کارگر مشغول به فعالیت در این واحدها حمایت شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها