🔸قول مساعد بانک صادرات کشور برای حمایت از واحدهای تولیدی شاخص استان

در پاسخ به پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی، بانک صادرات کشور برای حمایت از واحدهای تولیدی شاخص استان قول مساعد داد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت به منظور بمنظور تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات دو مجموعه بزرگ صنعتی استان با مدیرعامل بانک صادرات کشور دیدار کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان، خواستار حمایت بانک صادرات از  تکمیل طرح توسعه کویر تایر و راه اندازی پروژه کاشی پرسلان زیگورات در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شد.

به گفته وی؛ با اجرای این دو طرح  بزرگ صنعتی، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در استان ایجاد می شود.

قناعت تأکید کرد: فعال شدن این دو واحد صنعتی و اشتغالزایی قابل توجهی که به همراه دارند، در حقیقت عینیت بخشیدن به شعار سال است.

وی ضمن دعوت از مدیرعامل بانک صادرات برای سفر به خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: این حضور و آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های استان از نزدیک ، مطمئناً منجر به سرمایه گذاری های گسترده تر بانک صادرات در خراسان جنوبی خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات نیز با تأکید بر وجود محدودیت های منابع بانکی، درخصوص تخصیص و آزادسازی تسهیلات طرح های مذکور قول مساعد داد.

این دیدار که با حضور شریعتی سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، قول مساعد دکتر ایمانی مدیرعامل بانک صادرات برای سفر به خراسان جنوبی در اولین فرصت را نیز به همراه داشت.

روان سازی فرآیندهای سرمایه گذاری و حذف مجوزهای غیر ضرور از مسیر سرمایه گذاران

استاندار خراسان جنوبی همچنین در دیدار مدیران هلدینگ توسعه سرمایه گذاری دَریک در تهران خاطرنشان کرد: لازم است ضمن بررسی راهکارهای تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران در استان، دوره زمانی فرآیند سرمایه گذاری کوتاه شود.

بیشتر بخوانید   مدیران از هرگونه تشریفات خودداری کنند/رعایت شئونات دهه فاطمیه مدنظر باشد

وی با اشاره به طولانی شدن بازه زمانی صدور برخی مجوزها متذکر شد: بر اساس اقداماتی که در دستور کار برخی کمیته ها و کارگروه ها قرار گرفته، می توان مجوزهای غیر ضروری را از فهرست الزامات فرآیند سرمایه گذاری حذف کرد.

در این جلسه که در ادامه سلسله دیدارهای استاندار به منظور دعوت از مجموعه ها و هلدینگ های بزرگ اقتصادی کشور جهت مشارکت در طرح های سرمایه گذاری استان و با حضور شریعتی سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد، زمینه ها و راهکارهای حضور شرکت های تابعه گروه توسعه سرمایه گذاری دریک در حوزه های معدنی و صنعتی خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

شركت توسعه سرمايه گذاری دَريك با سرمايه گذاری صددرصد خصوصی و با ايجاد چندين مجتمع و كارخانه بزرگ صنعتی در سال ۱۳۸۰ پايه گذاری شد و در حال حاضر بزرگترين شرکت سرمايه گذاری در شمال غرب کشور است که با ظرفيت سازی مناسب سه هلدينگ تخصصی سرمايه گذاری گسترش فولاد تبريز،سرمايه گذاری فولاد گستر كوثر و سرمايه گذاری هواپیمایی آتا را فعال نموده و در این راستا هزاران فرصت شغلی مستقيم و غيرمستقيم در کشور ايجاد کرده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها