تحصیل ۸۶۰۰ دانش آموز خراسان جنوبی در نوار مرزی

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی از تحصیل ۸ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در نوارمرزی خبر داد و گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است که نیازمند پیگیری جدی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، جواد قناعت ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ۱۰ درصد ساختمان‌ها و بناهای آموزش خراسان‌جنوبی از استحکام قابل قبولی برخوردار نیستند اظهار داشت: اولویت اصلی در نوسازی‌ها باید این ساختمان‌ها و بناهای آموزشی باشد تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

وی با بیان اینکه هر چند سرانه آموزشی در خراسان‌جنوبی وضعیت قابل قبولی دارد اما باید به سمت شرایط ایده آل حرکت کنیم گفت: در مورد پروژه‌های عمرانی خیر ساز نیز پروانه ساخت و ساز باید به گونه‌ای پیگیری و اخذ شود که باعث دلسردی و ناراحتی خیرین نشود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای آموزش و پرورش استان‌ها باید بر سه محور مشارکت مردم، نظارت مردم و توسعه و تجهیز و فضاهای آموزشی متمرکز شود در حالی که ما تنها بر محور سوم تأکید داریم.

وی بیان کرد:  برنامه‌های بزرگداشت روز معلم باید از کارهای تکراری پرهیز کنیم و با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها در سال جدید، همزمان شدن روز معلم با عید سعید فطر باید برنامه‌های نو و جدید را تدارک ببینیم.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: کمتر از ۱۹ درصد دانش آموزان مدارس چند پایه در ۳۲ درصد از کلاس‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند که این نشان دهنده تراکم پایین و پراکندگی بالای استان است و برنامه ریزی را با چالش مواجه کرده است.

سید علیرضا موسوی نژاد با اشاره به تحصیل ۸ هزار و ۶۴۷ دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف در ۲۰۳ مدرسه نوار مرز و ۴ شهرستان مرزی استان عنوان کرد:  براساس سرشماری سال ۹۵، آمار پایین ترین نرخ تراکم جمعیت کشور به میزان ۵٫۱نفر در هر کیلومتر مربع مربوط به خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   تربیت ۵ میلیون دانش آموز حافظ قرآن در کشور

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، گفت : ۱۴ هزار فرهنگی در بخش های ستادی، اجرایی و آموزشی آموزش و پرورش استان مشغول خدمت رسانی به نسل آینده ساز و تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و انقلابی هستند که از این تعداد ۸هزار و ۲۰۰ معلم در سنگر مدارس مشغول ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی هستند.

وی گفت: عدم تطابق سهمیه تخصیص یافته به دانشگاه فرهنگیان و استخدام ماده ۲۸ با نیاز واقعی استان در زمینه نیروی انسانی، کمبود شدید فضای آموزشی، عدم تعادل نیروی انسانی، در مناطق تابعه، میانگین بالای ۲۳ سال سنوات خدمتی معلمان استان، پراکندگی روستاها، کاهش جمعیت روستایی، رونق حاشیه نشینی در اطراف شهرها و دستخوش تغییر شدن نرم دانش آموزی مناطق روستایی و شهری از جمله مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان است.

موسوی نژاد اظهار داشت: افزایش سهمیه اختصاصی به خراسان جنوبی از طریق افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و  ماده ۲۸ در راستای جبران کمبود نیروی انسانی موجود به ویژه در مناطق روستایی و عشایری و تربیت دانش آموزان ماهر و توانمند ضروری است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها