پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت موزه استکبار ستیزی در طبس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت موزه استکبار ستیزی طبس خبر داد و گفت: این موزه شامل نگارخانه‌ها و مرکز اسناد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، شنها مامور خدا شدند تا عملیات پنجه عقاب در برابر اراده الهی شکست بخورد و عامل تحقیر و رسوایی امریکا در جهان شود. در اتاق‌های فکرشان شب و روز نقشه کشیدند  که شبانه به تهران حمله کنند و صحرای طبس را امن‌ترین جا دیدند.

نیروی ویژه دلتا در این صحرا به زمین نشست، اذان صبح جمعه نگفته بودند که خبر رسید آمریکا نیروهای خود را  پیاده کرده و به سمت طبس می‌آیند اما این نقشه شوم آن طور که باید پیش نرفت و دو فروند هواپیما ۳۰۱۳۰ با بالگرد برخورد کرد و ۵ فروند هلی کوپتر استتار شده در این صحرا در دو طف جاده نشسته بودند و ۸ جنازه از مزدوران آمریکا در این حادثه در حال سوختن بودند.

حادثه صحرای طبس از سال ۱۳۵۹ تا به امروز یادآور شکست بزرگ و خفت بار نظامیان متجاوز و نمود امداد غیبی خداوند است که مانند واقعه‌ تاریخی و البته عبرت آموز اصحاب اربعه و حمله ابابیل در ذهن‌ها ماندگار شد و توطئه شوم آمریکایی‌ها را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش برآب کرد.

آمریکا که  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی تلاش خود را به کار بست تا این انقلاب نوپا و مردمی را پیش از آنکه خود را تثبیت کرده و قدرتمند شود شکست بدهد، اما به دلیل مردمی بودن آن و این موضوع که همواره مردم در پشت سر این انقلاب حضور داشتند در طراحی و اجرای اهداف خود ناکام ماند.

بیشتر بخوانید   هشدار هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص سامانه بارشی جدید

انقلاب اسلامی ایران با انقلاب دومی که همانا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود بیش از پیش تثبیت شده و در سراسر جهان پرآوازه شد.

ادامه‌دار شدن ماجرای گروگان‌گیری و به دنبال آن شکست طرح‌های آمریکا برای آزادسازی جاسوسان خود و طولانی شدن این ماجرا موجب شد تا مقامات آمریکایی نقشه‌های مختلفی را برای آزادسازی گروگان‌ها بکشند. در نهایت از آنجایی که در حوزه دیپلماتیک راهی برای آزادسازی افراد خود پیدا نکردند دست به طراحی یک نقشه برای انجام عملیاتی نظامی شد تا از این طریق نیرو‌های خود را آزاد کرده و از ایران خارج کنند.

در نهایت قرار شد یک گروهی از نیرو‌های ویژه ارتش آمریکا با عنوان «دلتا فورس» که تعداد آن‌ها ۱۳۲ نفر بود ماموریت پیدا کردند تا با ورود مخفیانه به ایران ضمن آزادسازی جاسوسان خود، جنگ روانی و تبلیغاتی جدیدی علیه ایران مهیا کنند و از این جهت به ایران و انقلاب اسلامی پیروز شده در آن ضربه وارد کنند.

بر اساس طراحی انجام شده قرار شد ۶ فروند هواپیمای نظامی C-130 و ۶ فروند بالگرد نظامی آمریکا در قالب عملیاتی به نام «پنجه عقاب» از نقاط کور راداری وارد ایران شدند و در محل تعیین شده در صحرای طبس فرود آمدند تا از اینجا مرحله نهایی عملیات خود را آغاز کنند. اما در این زمان بود که در توفان شنی گرفتار شدند و یک هواپیما و یک بالگرد آمریکا باهم برخورد کرده و آتش گرفتند.

گزارش‌های مربوط به دو بالگردی که پیش از این واقعه‌ها دچار نقص فنی شده بودند و بعد از آن نیز برخورد یک هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا به ناو «نیمیتز» ارسال شد و در نهایت نیز «جیمی کارتر» رئیس جمهور وقت آمریکا دستور توقف عملیات «پنجه عقاب» را صادر کرد.

بیشتر بخوانید   گزارش تصویری اختتامیه استارت آپ ویکند بوت کمپ در دبیرستان علامه حلی بیرجند

نکته جالب در مورد این عملیات اینکه ۸ نیروی نظامی آمریکایی در این حوادث کشته شدند و سایر نیرو‌ها نیز با روحیه‌ای خراب و آشفته از خاک ایران فرار کردند. اما این واقعه آنقدر بزرگ و مهم بود که اخبار منتشر شده حاصل از آن در سراسر جهان پیچیده و تمامی رسانه‌ها و مطبوعات جهانی تا مدت‌ها اخبار و گزارش‌های خبری و تحلیلی را پیرامون آن منتشر می‌کردند.

به راستی که امام خمینی«ره» فرمود، چه کسی هلی کوپترهای امریکایی را ساقط کرد؟ شنها به امر خدا اینها را ساقط کردند. آری این حادثه تاریخی و عبرت آموز نشان می‌دهد که قویترین تجهیزات آمریکا در برابر شنها حرفی برای گفتن ندارند.

امروز بعد از۴۲ سال از حادثه ۵ اردیبهشت ماه این واقعه نمایشگاه دائمی از خفت خواری و سرشکستگی برای آمریکایی‌ها است و چیزی جز این نداشت که این سرگذشت سربازان پیشرفته آمریکا در صحرای طبس است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت این روز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موزه بین المللی استکبارستیزی سند بزرگ تاریخی واقعه طبس را در جای خود ماندگار می‌کند اظهار داشت: در ۲۳ اسفندماه ۱۳۸۸ ساخت موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس به تصویب رهبری رسید که پس از ۱۲ سال وقفه سرانجام عملیات اجرایی آن از مهرماه سال قبل آغاز شد.

سرهنگ فلاحی ادامه داد: موزه استکبار ستیزی در عرصه‌ای به مساحت ۱۰ هکتار و در بخش‌های خدماتی، گالری، اداری و محوطه سازی اجرا می‌شود که بخش خدماتی مجموعه برای اجرا و تکمیل به آستان قدس رضوی سپرده شده تا مسجد شکر طبس به مجتمع فرهنگی رفاهی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید   گره کور تولید فرش دستباف در خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه  این موزه  واقعیت‌های حادثه را در معرض دید تحلیل گران و تشنگان جریان‌های تاریخی قرار می‌دهد گفت: این موزه در زمینی به مساحت ۴ هزارمتر مربع ساخته می‌شود که در بودجه امسال ردیف ملی به آن تعلق گرفته و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته و ۱۵ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور و ۱۴٫۵ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به آن تعلق گرفته است.

فلاحی از پیشرفت ۳۵ درصدی ساخت موزه استکبار ستیزی طبس خبر داد و ادامه داد: این موزه شامل نگارخانه‌ها و مرکز اسناد خواهد بود.

انتهای پیام/ ۲۵۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها