۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق در خراسان جنوبی ترمیم شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف این استان در سال گذشته ترمیم و اصلاح شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعمیر و اصلاح بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۷۸ هزار چراغ روشنایی معابر بلواری و خیابانی و اصلاح هزار و ۶۲۸ دستگاه پست هوایی و زمینی از جمله اقدامات صورت گرفته برای حفظ و توسعه شبکه‌های توزیع برق بوده است.

وی بیان کرد: با ورود برق به استان از سال ۱۳۳۶ با تلاش و همت تلاشگران صنعت برق، احداث شبکه و برق‌رسانی به اقصی نقاط استان آغاز شد و در حال حاضر با وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، حدود ۴۰۰ هزار مشترک بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی برق دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی پهناور بودن این استان و گستردگی شبکه‌های توزیع، شرایط آب و هوایی، جنس خاک، گذشت زمان و برخی اتفاقات ناخواسته از قبیل سیل و توفان را از جمله دلایل آسیب‌دیدگی و فرسودگی شبکه‌های توزیع برشمرد.

وی گفت: کارکنان شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در بازه‌های زمانی مشخص از شبکه‌های توزیع بازدید کرده و در صورت نیاز آنها را در برنامه ترمیم و اصلاح قرار می‌دهند که این عملیات در سریعترین زمان ممکن و با خبره‌ترین افراد انجام می‌شود.

دادگر ادامه داد: سال ۱۴۰۰ کسب رتبه عالی در ارزیابی داخلی وزارت نیرو، کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی و تبدیل ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با همت و تلاش کارکنان سختکوش شرکت توزیع نیروی برق استان محقق شد.

وی گفت: احداث ۴۹۶ نیروگاه خورشیدی بزرگ و کوچک، توزیع هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل عشایری، برق‌رسانی هفت روستا و بهره‌مندی ۵۴ خانوار از نعمت برق از جمله فعالیت‌ها و اقدامات شرکت توزیع برق استان در سال گذشته به منظور تامین برق پایدار بوده است.

بیشتر بخوانید   اختصاص 450 میلیارد برای اتمام پروژه‌های ناتمام ورزشی خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی عنوان کرد: توسعه و ارتقای سامانه‌های هوشمند سنم، سیما، تجهیز مشترکان به کنتور هوشمند و ارتقای سامانه‌های ارائه خدمات الکترونیک در قالب اپلیکیشن برق من از دیگر برنامه‌های این شرکت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم بوده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته که به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده بود، تجهیز ناوگان خودرو عملیاتی و بالابر خط گرم فرمان از راه نزدیک (تعداد ۹ دستگاه)، احداث ساختمان مدیریت توزیع برق خوسف و انبارهای عملیاتی در سطح استان انجام شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها