هیچ منعی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود ندارد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ منعی برای هر نوع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان وجود ندارد گفت: مرز ماهیرود به عنوان شاهرگ اقتصادی استان و کشور در زمینه صادرات و واردات خوب عمل کرده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در دیدار با سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف اظهار داشت: معتقدیم منطقه ویژه اقتصادی و فرمانداری خوسف با یکدیگر مرتبط هستند و باید سرمایه گذاران را به سمت همدیگر سوق دهند.

حسین زارعی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که منطقه ویژه اقتصادی استان دارد روندهای گمرکی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی از جمله معادن در منطقه ویژه اقتصادی انجام می‌شود که این موضوع با توجه به هزینه‌های بالای گمرکی به نفع سرمایه گذار است.

وی از محموله دستگاه‌های خط تولید معدن طلای شادان خبر داد و افزود: محموله دستگاه‌های خط تولید معدن طلای شادان در چند روز گذشته وارد  منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: شهرستان خوسف به عنوان شهرک صنعتی دوم استان است که جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و با توجه به زیرساختی که دارد و گروه‌های سرمایه گذاری خوبی که ورود پیدا کردند می‌توان از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی برای ورود دستگاه‌های خط تولید  کارخانجات معادن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری عام است که یکی از امتیازات بزرگ محسوب می‌شود گفت: در این راستا در هر زمینه‌ای که سرمایه گذار ورود کند هیچ منعی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و تاکنون ۷۶ پروژه سرمایه گذاری منجر به عقد قرارداد شده و ۳۶ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

زارعی وجود مرز مشترک با کشور افغانستان را یکی از امتیازهای خوبی برای استان دانست که منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرزی هم فعال است گفت: مرز ماهیرود به عنوان شاهرگ اقتصادی برای خراسان جنوبی و کشور در زمینه صادرات و واردات کالا و داد و ستد خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید    هفتمین دوره مسابقات  پایان نامه سه دقیقه ای در خراسان جنوبی برگزار می شود

وی با تاکید براینکه شهرستان خوسف نسبت به شهرستان‌های دیگر استان محروم‌تر است گفت:در منطقه ویژه اقتصادی استان کارهای خوبی درحال انجام است که به زودی خبرهای خوشی را به مردم منعکس خواهیم کرد.

 سرمایه گذاران را دلگرم به سرمایه گذاری کنیم

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف نیز در این دیدار با تاکید براینکه بعد از خدا دلمان به شما و همه افرادی که دلشان برای توسعه پیشرفت و آبادانی استان به خصوص آبادانی شهرستان خوسف می‌تپد گرم است.

ایمانی ادامه داد: معتقدیم باید معیشت مردم را در اولویت قرار دهیم معیشت مردم مهم است چرا که می‌تواند رفاه و رونق اقتصادی ایجاد کند و شرط توجه به معیشت مردم سرمایه گذاری است و باید سرمایه گذاران  را تشویق به سرمایه گذاری  کرد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: شهرستان خود یکی از شهرستان‌هایی است که از محرومیت رنج می‌برد اگر می‌خواهیم به رفع محرومیت‌ها توجه کنیم باید نگاهمان به سمت بخش خصوصی و سرمایه گذاران باشد چرا که با اعتبارات دولتی نمی‌توان محرومیت زدایی کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان افزود: اگر می‌خواهیم پروژه‌های نیمه تمام را زودتر به اتمام برسانیم باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.

ایمانی اظهار داشت: برای سرمایه گذارانی که در این شهرستان بخواهد سرمایه‌گذاری کنند فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی عنوان کرد: معتقدیم همه نگاه‌ها و دیدگاه‌ها را باید منسجم کنیم و همه را با هر تفکر سیاسی و فکری زیر پرچم خوسف باید منسجم باشند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها