حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ و نقل جاده‌ای استان

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان از حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مسعود قاسمی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از بیستم فروردین ماه سال جاری صدور بارنامه الکترونیکی شده و شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند صدوربارنامه با فرآیند الکترونیکی را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: با حذف فیزیکی بارنامه، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد : شرکت‌های حمل و نقل باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام و درصورت درخواست رانندگان تصویری از بارنامه‌های مذکور در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار دهند.

قاسمی در خصوص نحوه عمل حذف فیزیک بارنامه نیز تصریح کرد: شرکت حمل و نقل از طریق رایانه و با امضای الکترونیک اقدام به ارسال اطلاعات بارنامه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرده و این سازمان پس از کنترل داده ها و ارسال به بانک های اطلاعاتی مختلف، اقدام به صدور کد رهگیری می‌کند که در این مرحله بارنامه الکترونیک صادر شده است.

وی موفقیت این طرح، در همراهی تمامی دست‌اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای از جمله رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی دانست و تاکید کرد: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا بوده که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال و تحقق اهداف ارائه خدمات الکترونیک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   اعلام برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در خراسان جنوبی

وی خاطر نشان کرد: مهم تربن دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها