مهرماه ۱۴۰۱ هیچ کلاس درسی در خراسان جنوبی بدون معلم نخواهد بود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در ارتباط با هرگونه جذب و استخدام در این سازمان مسائل شفاف است گفت: در پروژه مهر ۱۴۰۱ هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا موسوی نژاد ظهر امروز در نشست خبری درباره موضوع کمبود معلم در خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق آمار ۲ هزار معلم در استان کمبود داشتیم که با توجه به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از معلمان حق‌التدریس، خرید خدمت، برون‌سپاری، اضافه کاری، سرباز معلم، ۶ ساعت موظفی مدیران و معاونان و استفاده از توان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این نیاز به ۶۳۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم در پروژه مهر امسال با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد کلاس بدون معلم در استان نباشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با هرگونه جذب و استخدام مسائل کاملا شفاف و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود و از هر گونه اظهار نظر شخصی حتی در مصاحبه‌های استخدامی خودداری شود.

موسوی نژاد با بیان اینکه ۶۰ معلم برتر همزمان با هفته معلم در خراسان جنوبی تجلیل می‌شوند گفت: که از این تعداد ۵۴ معلم برتر شهرستانی و ۶ معلم استانی هستند در ارتباط با معلمان نمونه کشوری منتظر اعلام نتایج وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی گفت: با توجه به فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، ۱۸ عنوان برنامه متمرکز گرامیداشت مقام معلم در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: این برنامه‌ها به تناسب مرکز استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته معلم این فرصت را فراهم می‌کند قدردان معلمانی باشیم که بیشترین نقش را در تربیت نیروی انسانی موفق دارند و با خدمت شایسته بیشترین ارباب رجوع ثابت را خدمات‌دهی می‌کنند.

آیین سپاس معلم به عنوان محوری‌ترین برنامه آموزش و پرورش در هفته معلم با حضور استاندار در مرکز استان و فرمانداران در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و این آیین با حضور مسئولان در مدارس و تجلیل از مقام معلم برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: عهدشناسی و تجلیل از خانواده شهدا از مهمترین برنامه‌ها است که علاوه بر حضور در خانه پدران و مادران شهدا، دیدار با خانواده ۱۲ معلم فوت شده بر اثر کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید   هزار و ۵۰۰ کلاس درس خراسان جنوبی گازرسانی شده است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: در این مدت همراهی سایر نهادها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را همچون سنوات گذشته در تجلیل از مقام معلم خواهیم داشت و در ارتباط با هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی از برگزاری پویش “معلم خوب من” خبر داد و گفت: این پویش به‌صورت کشوری و با ضبط ویدئو ۱۲۰ ثانیه‌ای توسط مردم اجرایی و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

موسوی نژاد با بیان اینکه در دوران کرونا و به علت این ویروس ۱۲ نفر از همکاران معلم را از دست داده‌ایم، بیان‌کرد: همکاران معلم در دوران کرونایی سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند و البته تجربه‌های خوبی را نیز به دست آوردند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: غیرحضوری بودن برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان آسیب‌های زیادی را به ویژه در مباحث تربیتی و فرهنگی و اخلاقی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به جامعه مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند همکاری خطبا و ائمه جمعه نیز هستیم ادامه‌داد: در هفته مقام بزرگداشت مقام معلم برنامه‌های تجلیل متعددی را برگزار خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها