۵۸۱  نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی تبدیل وضعیت شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی خراسان جنوبی گفت: طی برنامه ششم توسعه ۵۸۱  نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید جهانشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ماده (۲۱) قانون جامع خدمات­ رسانی به ایثارگران، از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۱ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان تبدیل وضعیت شدند که در این میان بیشترین سهم با ۵۶ نفر (۹٫۶ درصد از سهم کل تبدیل وضعیت شدگان) متعلق به دانشگاه بیرجند است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی خراسان جنوبی افزود: دانشگاه بیرجند، اداره کل جهاد کشاورزی، استانداری، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل امور مالیاتی استان به ترتیب پنج دستگاهی هستند بیشترین سهم را از تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل داشته­‌اند.

وی در ادامه با تشریح مراحل انجام فرایند مهم تبدیل وضعیت این ایثارگران گفت: در مسیر تبدیل وضعیت ایثارگران، شناسایی واجدین شرایط تبدیل وضعیت، جمع‌­آوری مدارک و مستندات مورد نیاز، بررسی و تأیید مدارک و مستندات جمع‌­آوری شده توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی استان، بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه کارمند ایران جهت اخذ شماره مستخدم و بررسی نهایی مدارک و مستندات بارگذاری شده و صدور شماره مستخدم، پنج مرحله مهم این فرایند بودند که با تلاش شبانه روزی کارشناسان سازمان و با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مربوطه در استان در راستای احقاق حق ایثارگران گرامی و با موفقیت و رضایت کامل دستگاه‌ها و متقاضیان انجام گرفت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی خراسان جنوبی تأکید کرد: بیشترین شماره مستخدم‌­های صادره برای ایثارگران مشمول  طی سال­‌های اجرای برنامه ششم توسعه با ۴۴۶ شماره متعلق به سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: از تعداد ۵۸۱ نفر ایثارگر تبدیل وضعیت شدن، ۴۴۰ نفر آقا و ۱۴۱ نفر خانم هستند.

بیشتر بخوانید   پرداخت 2میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان صنعتی وکشاورزی خراسان جنوبی

جهانشاهی گفت: بیشترین سهم شماره مستخدم‌­های صادره برای مشمولین تبدیل وضعیت ایثارگران بر اساس نوع ایثارگری با حدود ۵۰ درصد متعلق به فرزندان یا همسران رزمندگان معزز با سابقه­ حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های دفاع مقدس است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی خراسان جنوبی افزود: فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همچنین برادران یا خواهران شهید هرکدام با ۱۴ درصد در رتبه­‌های بعدی درصد سهم از شماره­‌های مستخدم صادر شده هستند.

وی افزود: رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با ۹ درصد، فرزندان شهید با یک درصد، جانبازان با یک درصد و همچنین همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر با یک درصد در رتبه­‌های بعدی میزان سهم از کل شماره مستخدم‌­های صادره برای مشمولین ایثارگران هستند.

جهانشاهی با ابراز مسرت از تلاش­‌های انجام شده از سوی سازمان و آرزوی موفقیت برای ایثارگران شاغل در دستگاه‌های مختلف استان اظهار امیدواری کرد: تلاش‌­های متعهدانه این بزرگواران بخش مهمی از فضای توسعه همه جانبه استان را به صورت مناسب و مطلوبی پیش ببرد.

برگزاری نهمین آزمون مشترك فراگير استخدامی دستگاه‌های اجرايی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری نهمین آزمون مشترك فراگير استخدامی دستگاه‌های اجرايی استان (مختص آموزش و پرورش) همزمان با سراسر كشور خبر داد.

جهانشاهی گفت اين آزمون توسط سازمان سنجش آموزش كشور و با نظارت سازمان مديريت و برنامه‌­ريزی در استان­‌ها برگزار خواهد شد.

وی با بيان اينكه آزمون مذکور در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت در شهرستان‌­های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس و نهبندان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی خراسان جنوبی تصريح كرد: از تعداد كل مجوزهای استخدامی تخصيص يافته به دستگاه‌های اجرایی استان در نهمین امتحان مشترک فراگیر (۴۷۲ سهمیه) ۳۷۸ سهمیه متعلق به اداره کل آموزش و پرورش استان است که ۸ هزار و ۶۹ نفر در این آزمون به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید   دو مدرسه یک کلاسه در روستاهای محروم نهبندان کلنگ زنی شد

جهانشاهی اضافه كرد: از مجموع ۳۷۸ مجوز مذکور، ۲۳۴ نفر معادل ۶۲ درصد سهميه‌ها آزاد، ۱۱۲ نفر معادل ۳۰ درصد برای احراز ۲۵ درصد سهميه ايثارگران، ۱۵ نفر معادل ۴ درصد برای ۵ درصد سهميه ايثارگران و ۱۷ نفر معادل ۴ درصد سهميه ۳ درصد معلولين است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها