معاون وزیر میراث فرهنگی: صنایع دستی کمکی بزرگ برای اشتغالزایی در خراسان جنوبی است

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع دستی ظرفیت‌های بی‌بدیل خراسان جنوبی برای اشتغالزایی است که با همگرایی می‌توان به آن رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد واحدی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: گردشگری کویر و صنایع دستی ظرفیت‌های بی‌بدیل خراسان جنوبی برای اشتغال‌زایی است که با همگرایی می‌توان به آن رسید.

وی افزود:  امیدواریم با همکاری و هماهنگی بتوانیم شاهد رونق گردشگری و صنایع دستی در خراسان جنوبی باشیم.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دولت سیزدهم در حوزه میراث فرهنگی توفیقاتی داشتیم و تغییرات مثبتی در این زمینه حاصل شد.

واحدی ادامه داد: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به واسطه قابلیت‌های زیاد در حوزه درآمدزایی و اشتغال‌زایی، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: اگر گردشگران با دست پر و آگاهی به کشور خود برگردند، جمعیت گردشگر بی‌شک افزون خواهد شد و  حوزه صنایع دستی نیز رونق خواهد گرفت.

آیت‌الله عبادی یادآور شد: گردشگران می‌توانند در صورت فرهنگ سازی  پیام رسان ایران و انقلاب شوند.

وی گفت : گردشگری و صنایع دستی فرصت عظیمی برای اشتغال‌زایی است به شرط اینکه به نحو شایسته در این حوزه کار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری چه ایرانگردی و چه جهانگردی نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ دارد بیان کرد: البته در گردشگری فرهنگ بومی مردم و اخلاق و قانون باید مراعات شود.

عبادی با بیان اینکه هر کشوری قانون مربوط به خود را دارد که باید انجام شود اظهار داشت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود که گردشگران موقع ورود به ایران در کنار احترام متقابل از نظر فرهنگی اشباع شوند و پیام رسان خوبی برای ایران در سرزمین خود باشند.

بیشتر بخوانید   راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از سپاه برگزار می‌شود

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها