نان سنتی در خراسان جنوبی گران نمی‌شود/مردم نگران نباشند

درحالی این روزها مردم در گوشه کنار استان خراسان جنوبی نگرانی افزایش قیمت نان را دارند که مسئولان اعلام کردند با طرح اصلاح یارانه نان، قیمت نان سنتی در استان افزایش پیدا نمی‌کند.

به گزارش “پیام خاوران”، نان از جمله غذاهای اصلی مردم به شمار می‌رود واز تنوع زیادی برخوردار است و از سویی با توجه به مصرف زیاد نان در کشور، تهیه نان سالم و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که سوء تغذیه و مشکلات گوارشی از تبعات استفاده از نان ناسالم و بی کیفیت است.

این روزها بحث گرانی نان نقل هر محفلی شده و حرف و حدیث‌هایی که در همه جا ورد زبان همگان است.

راهی سطح شهر بیرجند شدیم یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت ماکارانی نگران افزایش قیمت نان هستیم گفت: هرکجا می‌رویم زمزمه افزایش قیمت نان است و این درحالی است که مردم توان افزایش قیمت نان را ندارند.

دیگر شهروند بیرجندی نیز با گلایه از بی کیفیتی نان در برخی از نانوایی‌ها افزود: در حالی نان قوت اصلی مردم است که با وجود پرداخت هزینه برای نان، اما دربرخی از نانوایی‌ها کیفیت خوبی وجود ندارد و به همین دلیل دورریز نان زیاد است.

اکبری ادامه داد: با وجود اینکه برخی از نانوایی‌ها کیفیت لازم را ندارند اما خبرها حکایت از این است که نان می‌خواهد گران شود و بی کیفیتی در کنار گرانی اصلا قابل هضم برای مردم نیست.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح اصلاح یارانه نان قرار نیست قیمت نان سنتی افزایش پیدا کند.

اشرفی بیان کرد: قیمت نان سنتی در استان افزایش پیدا نمی‌کند و طبق شیوه نامه‌ای که وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی اعلام کردند نرخ نان به همین قیمتی که اکنون هست به دست مردم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید   خیرین ۱۲ میلیارد تومان به ایتام خراسان جنوبی کمک کردند

وی گفت: اجرای طرح اصلاح یارانه نان با همکاری حدود ۷۰۰ نانوایی در سراسر استان اجرا خواهد شد و براساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی به صورت هدفمند به نانوا‌ها داده می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: به اندازه کافی آرد در انبار‌های استان خراسان جنوبی ذخیره سازی شده  تا مردم هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند با اجرای طرح اصلاح یارانه نان مردم قرار نیست هزینه‌ای بابت این تغییر شیوه پرداخت کنند، با اجرای طرح اصلاح یارانه نان، مصرف کنندگان از نان با کیفیت‌تری برخوردار خواهند شد.

اشرفی تصریح کرد: مجموعه نظام تصمیم گرفته فرآیند مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها را انجام دهد که یکی از موضوعات موضوع آرد و نان است و قرار نیست هیچ افزایش قیمتی در نان داشته باشیم.

وی افزود: آرد صنف و صنعت تا قبل از این کیلویی دو هزار و ۷۰۰ تومان بود و برحسب تمهیدات نظام تدارک دیده شده که به ۱۲ هزار تومان برسد تا از قاچاق و انحراف آرد خبازی‌ها در حوزه صنف و صنعت جلوگیری شود اما آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود که قیمت نان سنتی افزایش می‌یابد صحت ندارد و ما اطمینان خاطر می‌دهیم هیچگونه افزایش قیمت نان سنتی وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها