بانک‌ها، دستورالعمل‌های خشک و شکننده را به نفع مردم و سرمایه‌گذار انعطاف دهند

استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی بانک‌ها با سرمایه‌گذاران، به معنای عدول از قوانین نیست و باید در عین رعایت قانون، نهایت همراهی را با سرمایه‌گذار داشته باشیم و دستورالعمل‌های خشک و شکننده را به نفع مردم انعطاف بدهیم.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت صبح امروز در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اظهار داشت: از مدیران عامل بانک‌های استان انتظار داریم از همه ظرفیت‌های قانونی در اختیار خود برای جذب اعتبار و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و مردم در راستای توسعه خراسان جنوبی استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، از شوراهای مهم و اساسی استان است گفت: هرچه هماهنگی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشتر باشد، مردم استان منفعت بیشتری می‌برند.

وی اظهار داشت: آمار منابع، مصارف و مطالبات بانک‌های استان باید برای برنامه‌ریزی دقیق و در راستای توسعه استان در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌ها قرار گیرد.

قناعت با تأکید بر اینکه پنهان‌کاری در این زمینه اصلاً قابل قبول نیست گفت: این آمار باید در کمیسیون ارائه شود تا از نقاط قوت و ضعف بانک‌ها مطلع باشیم.

به گفته وی؛ در خراسان جنوبی به جهت محرومیت و کم توجهی‌هایی که شده، خروج منابع جذب شده و تودیعی مردم به خارج استان غیرقابل قبول است.

استاندار خراسان جنوبی بر همراهی بانک‌ها در تحقق توسعه متوازن استان تأکید کرد و گفت: اعتبارات کاملاً عادلانه و طبق ضوابط توزیع می‌شود اما همچنان در توسعه متوازن نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم.

قناعت با اشاره به پیش بینی صورت گرفته درباره رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: از این میزان ۴٫۵ درصد از طریق جذب سرمایه و ۳٫۵ درصد از راه بهره وری تأمین می‌شود، لذا انتظار این است که با سرمایه گذاران همراهی شود و قانون به نفع سرمایه گذار اعمال شود.

وی با تأکید بر اینکه همراهی بانک‌ها با سرمایه‌گذاران، به معنای عدول از قوانین نیست اظهار داشت: باید در عین رعایت قانون، نهایت همراهی را با سرمایه‌گذار داشته باشیم و دستورالعمل‌های خشک و شکننده را به نفع مردم انعطاف بدهیم.

بیشتر بخوانید   پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بیرجند عملیاتی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر سرمایه‌گذاری که وارد استان می‌شود باید همین جا حساب باز کرده و گردش مالی داشته باشد، چرا که این پول می‌تواند باعث رونق اقتصادی شده، توسعه و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد.

وی، هم‌افزایی را شرط، همراهی و هماهنگی پیشرفت استان برشمرد و گفت:  همه باید در قالب یک تیم واحد در راستای پیشرفت استان گام برداریم و لذا انتظار ما از کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در این زمینه، راهگشایی و گره‌گشایی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها