هیچ مشکلی در تامین اقلام اساسی استان نداریم

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان یکی از تولید‌کننده‌های مهم مرغ و تخم مرغ در کشور است و هم اکنون ۱۵۰۰ تن مرغ در انبار‌های استان ذخیره است و هیچ مشکلی در تامین اقلام اساسی نداریم.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها که در حال اجراست جدیدترین طرح نظام و دولت است که در این طرح قرار نیست ارز ترجیحی حذف شود بلکه به جای اینکه به وارد کننده پرداخت شود به خود مردم پرداخت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای این طرح حذف دلالان و واسطه‌ها و مبارزه با قاچاق و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است.

وی بیان کرد: این طرح سال‌ها پیش باید انجام می‌شد و حالا تبدیل به یک بیماری شده و اکنون در حال جراحی آن هستیم که اگر جراحی نشود ۵ سال آینده نظام هرچه منابع دارد را باید صرف شارژ ارز ترجیحی کند.

قناعت با بیان اینکه ۴۵ تا ۶۵ درصد غلات جهان را، روسیه و اوکراین تامین می‌کنند گفت: به علت جنگ در این کشورها، گرانی آرد و گندم و اقلام اساسی مردم در جهان دستخوش تغییرات شده و تصمیم بر این است که با اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها به رفع این مشکل پرداخته شود که خوشبختانه قوه قضاییه و مجلس و نیرو‌های نظامی برای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح در کنار دولت هستند و این مایه دلگرمی است.

استاندار خراسان جنوبی: هم اکنون ۱۵ میلیون نفر در کشور‌های همسایه از آرد ایران استفاده می‌کنند که در طرح جدیدسعی بر ساماندهی وضعیت موجود است و با اجرای این طرح ۶ تا ۸ میلیون نفر از دهک‌های پایین قدرت خریدشان بالا می‌رود.

وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی یکی از تولید‌کننده‌ها مهم مرغ و تخم مرغ در کشور است و هم اکنون ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در انبار‌های استان ذخیره است و هیچ مشکلی در تامین اقلام اساسی نداریم.

بیشتر بخوانید   جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد، فردا در بیرجند برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: تصمیمی که دولت در دست اجرا دارد کار سختی است و اصلاح ساختار هزینه دارد. دشمن تلاش می‌کند تا از هر سویی به بهانه‌های مختلف از موقعیت سوء استفاده کند و جامعه را ناامید سازد.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: مسائل جدیدی در جهان پیش آمده و صاحب نظران در مورد آن ابراز نگرانی می‌کند اما آنچه که مهم است موضع گیری غرب بر سر این مسائل است و پاسخ ما به دشمنان همان بصیرت و هوشیاری است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط جدید این  نحوه خرید غیر متعارف است و آسیبی است که توسط خود مردم ایجاد می‌شود. این روز‌ها خبرهایی در رسانه‌ها مبنی بر کشف انبار‌های احتکار و قاچاق اجناس به خارج از کشور از جمله آرد و روغن شنیده می‌شود که نیرو‌های نظارتی باید با جدیت بیشتری به کار خود اهتمام ورزند تا بحران کاذب رفع شود.

امام جمعه بیرجند گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی یک پیشنهاد خوب است که جلوی قاچاق را خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها