بخش خصوصی در خراسان جنوبی پشتیبان دولت در طرح مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها است

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه در طرح ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی رانت‌هایی وجود داشت گفت: بخش خصوصی در خراسان جنوبی پشتیبان دولت در طرح مردمی و عادلانه سازی یارانه‌ها است.

به گزارش “پیام خاوران“، محسن احتشام شب گذشته در حاشیه جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: بخش خصوصی از کار خوب دولت مبنی بر اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پشتیبانی می‌کند و این اقدام دولت را اقدامی شجاعانه می‌داند چرا که به دنبال حذف ارز ترجیحی به دنبال تک نرخی شدن ارز است.

وی افزود: در این طرح دولت بنا دارد پولی که تاکنون صرف بخش اقتصادی نمی‌شده در قالب مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها به جیب مردم بازگردد که از خدمات این طرح در بلند مدت مردم می‌توانند منتفع شوند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه اگر این طرح با قوت اجرایی شود تبعات خوبی خواهد داشت گفت: بخش خصوصی همه جوره در اجرایی سازی این طرح در کنار دولت است.

احتشام بیان کرد: در ارز ترجیحی ۴۲۰۰ رانت زیادی وجود داشت که دولت به دنبال این است تا رانت از بین برود و یارانه‌ها عادلانه به سمت اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه برود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح ما را بیشتر به سمت عدالت نزدیک می‌کند گفت: در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان گلایه‌هایی از سوی برخی از شهروندان و اصناف مطرح شده که مقرر شد ارتباط بین تولیدکنندگان استان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر باشد تا از تولیدات داخل استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده شود و از سویی دیگر باید گردش مالی این فروشگاه‌ها در داخل بانک‌های استان باشد تا منافع مالی آن مردم استان بهره ببرند.

بیشتر بخوانید   جشن تکلیف فرزندان همکاران شاغل در شرکت توزیع برق خراسان جنوبی برگزار شد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: مقرر شد در مرکز کشور نشستی با مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار شود تا خواسته‌های مردم و اصناف استان منتقل شود و بتوانیم به فضای کسب و کار استان بیشتر کمک شود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها