جای خالی محصولات تولیدی استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم باید از وجود فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان منتفع شوند و محصولات تولیدی استان باید در این فروشگاه‌ها استفاده شود گفت: اصناف در جهت اقناع عمومی جامعه برای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همت کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت شب گذشته در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه همه از فضای کنونی کشور و استان از لحاظ کم و کیف باخبریم و خوشبختانه در کالایی کمبود نداریم اظهار داشت: به شدت به خدمات و کمک بخش خصوصی بیشتر از گذشته نیاز داریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بخش خصوصی همیشه در کنار دولت بوده و در اوضاع کنونی در بحث جدید مردم سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها نیاز است  که نوعی جراحی اقتصادی  است و بخش خصوصی باید بیشتر از گذشته پای کار باشد.

وی با بیان اینکه باید برای اقناع افکار عمومی همه پای کار باشند گفت: بخش خصوصی می‌تواند کمک کار باشد  و اصناف و واحدهای خرد  و کلان نقش محوری در اقناع افکار عمومی  در جامعه دارند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها مشخص هستند افزود: خوشبختانه در تامین کالای اساسی در  سه قلم اصلاً هیچ مشکلی در استان خراسان جنوبی نداریم آن طور که در تولید تخم مرغ، مرغ و لبنیات به استان‌های مجاور نیز کمک می‌کنیم.

قناعت با بیان اینکه در حال حاضر در تأمین روغن کمی ضعف داریم که در چند روز آینده این  موضوع به شکل عادی برمی‌گردد گفت: اقدام مهم و اساسی که باید صورت گیرد  اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی است که بسیار مهم است.

وی ادامه داد:  دستگاه متولی هم با محوریت ارشاد کارهایی خوبی انجام  می‌دهند و  همه پای کار هستند اما انتظار است اصناف واحدهای تولیدی خرد و کلان نیز برای اقناع افکار عمومی بیشتر پای کار آیند چرا که این جراحی اقتصادی بزرگی است که در حال انجام بوده در حالی که رئیس جمهور می‌توانست همانند روسای جمهور و  دولت‌های قبل این طرح را  اجرایی نکند.

بیشتر بخوانید   بیش از 8.5 کیلومتر راه روستایی در بخش دیهوک طبس بهسازی و آسفالت شد

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تحولاتی در منطقه در راه است و به زودی شاهد مشکلات غذایی در منطقه خواهیم بود و باید خود را از تکان‌های دنیا و منطقه جدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در طرح یارانه هدفمند باید یارانه در جیب مردم قرار گیرد که در روند اجرایی سازی این طرح تغییرات، طبیعی است ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برخی از واردکنندگان منفعت داشت  برای همین با اجرای طرح یارانه هدفمند مخالفت می‌کنند و علاوه بر آنها برخی از دشمنان ما هم هستند که دنبال سوء استفاده هستند که باید همه هوشمندانه عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید  شاخص‌های اقتصادی خود را  به خارج گره بزنیم افزود: در روند اجرایی سازی طرح مردمی سازی یارانه‌ها باید بخش خصوصی بیشتر از گذشته پای کار آید چرا که وقتی بخش خصوصی طرحی را تایید کند اثرات آن بیشتر خواهد بود.

قناعت با تاکید بر اینکه مردم از لحاظ تامین اقلام اساسی آرامش دارند اما از نظر روانی آرامش ندارند گفت: در بخش تولید دو بال داریم  که دولت سیاست‌ گذار است و بخش خصوصی مجری است که هرچه هماهنگ باشند بخش تولید موفق‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرصت انتخاب را به مشتری می‌دهد گفت: اگر انتقادی در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد در قالب یک  بسته فنی حساب شده که قابل چانه زنی برای ما باشد تهیه کنید تا در مرکز بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

قناعت گفت:  ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نفع استان است اما توقع داریم از حضور آنها بیشتر منتفع شویم و باید محصولات استان نیز در این فروشگاه‌ها برای عرضه به مردم استفاده شود.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: وحدت و ولایتمداری رمز موفقیت ملت ایران است

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها