وجود ۷۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان خوسف/ آبرسانی به ۲۲ محله عشایری شهرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از وجود ۷۰ پروژه نیمه تمام در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: تا پایان امسال به ۲۲ محله عشایری شهرستان آبرسانی می‌شود.

به گزارش”پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده با اعلام این خبر در جلسه بررسی مشکلات حوزه های عمرانی خوسف به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: همه این اقدامات، ضرورت سازی، دوندگی و پیگیری لازم دارد که اگر انجام می شد، شهرستان خوسف به جای ۷۰ مورد، هفت پروژه نیمه تمام داشت.

وی با بیان اینکه در کنار تقدیر از پیگیری های انجام شده باید گفت اگر درست تر عمل می شد این ۷۰ پروژه انجام شده بود و وارد ۷۰ پروژه اولویت دار دیگر می شدیم، افزود: مدیران باید از کاهلی در خدمت به مردم بپرهیزند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام است، تصریح نمود: از منظر اقتصاد مهندسی، هرچه از بهره برداری پروژه های نیمه تمام بیشتر بگذرد از زمان مفید پروژه فاصله می گیریم و از زمان بهره برداری آن دور می شویم و لذا هزینه تمام شده بالاتر می رود.

عباس زاده ادامه داد: ما متأسفانه جزو کشورهایی هستیم که هزینه تمام شده خدمات دولتی در آنها بسیار بالا و ضررده است به ویژه در پروژه های عمرانی این مهم ملموس تر می باشد چراکه اعتبارات لازم پروژه ها به موقع تخصیص نمی یابد و استهلاک پروژه بالا می رود.

وی با تأکید بر اینکه امسال باید برای پروژه های عمرانی برنامه ریزی کنیم، متذکر شد: مهمترین درخواست های شهرستان خوسف ۳۱ مورد است که باید برای تحقق آن ها برنامه ریزی کنیم.

به گفته وی؛ همه مدیران باید سربازان عرصه کار و تلاش باشند و مدیری که به دنبال ریاست طلبی است، ملعون است.

بیشتر بخوانید   جهاد تبیین برای جوان و نوجوان باید کارشناسی و حساب شده باشد

عباس زاده همچنین در جلسه بررسی مشکلات محلات عشایری شهرستان خوسف خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات آبرسانی به این ۲۲ محله عشایری، لازم است روستاهایی که در مسیر این پروژه ها واقع شده اند نیز آبرسانی شوند.

وی متذکر شد: باید در بحث تخصیص اعتبارات، به شاخص های امنیتی ، مرز و جاده های مواصلاتی توجه ویژه ای شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و آنتن دهی تلفن همراه در مناطق عشایری، در راستای تأمین امنیت کویر بسیار حایز اهمیت است و توجه ویژه ای را می طلبد.

عباس زاده از تخصیص سه دستگاه ماشین آلات عمرانی به مناطق عشایری شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده، سه دستگاه تخصیصی به استان به شهرستان خوسف تعلق می گیرد.

وی از پیگیری برای تخصیص ماشین آلات از حوزه آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: در سفر تولیت آستان قدس رضوی به استان و طی دیدار با استاندار، این موضوع پیگیری خواهد شد .

سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان دارای ۱۶ هزار کیلومتر وسعت است، افزود: خوسف سومین شهرستان دارای پراکندگی بالای استان است که این وسعت و پراکندگی هزینه خدمت رسانی را افزایش داده اما به دلیل جمعیت کم، مبلغ ناچیزی از اعتبارات استانی به شهرستان اختصاص داده می شود.

ایمانی با بیان اینکه سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۳۰ درصد یعنی ۱۰ میلیارد تومان به همراه اوراق خزانه به شهرستان خوسف تخصیص یافته، تصریح نمود: اگر استعدادهای شهرستان که به لحاظ معدنی روی گنج نشسته شکوفا شود، در جهت رونق استان و کشور بسیار تأثیر گذار است.

بیشتر بخوانید   تبیین باید با ابزارهای نوین رسانه عملیاتی شود

وی گفت: شهرستان خوسف در حال حاضر از محرومیت های شدید در رنج است که توجه مسئولان ملی و استانی را می طلبد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها