آب، راه و تلفن از مهمترین مشکلات مردم روستای گولگ شهرستان خوسف است

رئیس شورای اسلامی روستای گولگ با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون بارها مسئولان وعده آسفالت جاده روستای گلوگ را داده که هنوز محقق نشده است گفت: آب،راه،جاده، تلفن اینترنت از مهم ترین مشکلات مردم در روستای گولگ است.

به گزارش “پیام خاوران” حسین زارعی در جریان دهگردشی سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف از روستاهای شیخ آباد، مزار شاه سلمان علی»ع» روستای گولگ این شهرستان  گفت: فرماندار با توجه به دغدغه هایی زیادی که داشت اما برای دهگردشی در جمع مردم حاضر شد که جا دارد قدردانی کنیم گفت: یکی از اصلی ترین نیازهای ما دربخش راه وجاده است واز سالیان گذشته تاکنون چندین بار مسئولان آمدند ووعده دادنداما هنوز به سرانجام نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی روستای گولگ افزود: از روستای شیخ اباد تا گولگ فاصله ۵ کیلومتری است اما از سال ۸۹ تاکنون به جایی نرسید درحالی که وعده آسفالت ان داده شده بود.

وی با بیان اینکه از دیگر مشکلات این روستا انتن دهی ضعیف است گفت: مشکل انتن دهی تلفن همراه اول و نبود دیجیتال از دیگر مشکلات است.

زارعی با تاکید براینکه خواهان اجرای طرح هادی در روستای گولگ هستیم گفت:از مسئلوان تقاضا داریم با ایجاد بند خاکی یا بتنی مشکلات آب قنات روستای گولگ را برطرف کنند.

بخشدار شهر ماژان نیز با بیان اینکه روستاهای شیخ اباد  و گولگ دو روستای بالای ۲۰ خانوار هستند که جزو روستاهای با جمعیت بالا و طرفیت بالای اقتصادی قرار دارند افزود: روستای گولگ را میتوان به  عنوان یکی از قطب های اقتصادی در این بخش از ان یاد کرد چرا که مرغداری های زیادی در این منطقه وجود دارد.

درمحمدی افزود: یکی از مهم ترین ظرفیتهای منطقه وجود نیروهای ولایی ارزشی وانقلابی است که دراین روسطتاها به نسبت جمعیت ان امار شهدا،جانبازان ان زیاد است واین نشانه حضور حماسی مردم در صحنههای مختلف است.

بیشتر بخوانید   بیش از ۳۸۰ میلیون دلار کالا از گمرکات خراسان‌جنوبی صادر شد

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر مشکلاتی مکاتبه شد که برخی از مشکلات مرتفع شد اما یکی از مهم ترین مشکلات این روستاها در بخش آب، راه،تلفن واینترنت است.ادامه داد:۱۰۰درصد روستاهای بخش جلگه مازان گازدار اند اما برخی از روستاها نظیر گولک از مشکلات مخابرات اینترنت رنج میبرند.

بخشدار ماژان با اشاره به معدن طلا در در روستای شیخ آباد گفت:در سال ۱۳۹۳ بود که مدیر کل سازمان صمت استان نامه ای درج شد که برای چهار معدن طلا شامل شادان، خونیک،کودکان وشیخ آباد نقشه برداری شده است اما از ان سال تاکنون تنها سه معدن فعال است وهیچ کاری برای شیخ آباد انجام نشده است ودر برهه ای از زمان حتی از وجود این معدن اظهار بی اطلاعی شد درحالی که سازمان زمین شناسی نقشه برداری کرده است واز نظر اکتشافات هم آنچه مطرح شده این است که معدن طلا در روستای شیخ آباد هم از نظر وسعت جغرافیایی وعمقی از شادان بزرگتر است که اگر این معدن راه اندازی شود اشتغال مستقیم زیادی ایجادمی‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها