مشکلات مردم زیرکوه با تعامل دستگاه‌های اجرایی رفع می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر رفع مشکلات مردم زیرکوه در قالب مصوبات سفر استاندار و با تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و نهادها تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار به شهرستان زیرکوه خاطرنشان کرد: موضوعات آبرسانی به ناحیه صنعتی حاجی آباد، مشکل اراضی روستای محمد آباد با بنیاد مستضعفان و بررسی امکان افزایش اراضی کشاورزی در منطقه مرزی ، دستورکارهای این جلسه است.

وی با بیان اینکه همه مشکلات موجود در این موارد، با تعامل بین دستگاه های اجرایی و نهاد های موجود در استان قابل حل است، تصریح نمود: هرچند از اراضی مرزی برای کشاورزی می توان استفاده کرد اما به جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده، نباید در این زمینه شتاب زده عمل کنیم.

به گفته وی؛ لازم است فرماندار زیرکوه، گزارشی مفصلی در زمینه افزایش اراضی کشاورزی در منطقه مرزی تهیه نماید تا با طرح آن در شورای مبادلات مرزی استان، با اولویت استفاده از ۹۰ هکتار احیا شده درگذشته، تصمیم حساب شده ای برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با ذکر این نکته که ایجاد ناحیه صنعتی حاجی آباد با توجه به زیرساخت های مورد نیاز، درگذشته به درستی جانمایی نشده، اظهار داشت: این موضوع بروز مشکلاتی را درپی داشته که از آن جمله می توان به تأمین نشدن آب مورد نیاز این  ناحیه صنعتی اشاره کرد.

عباس زاده تصریح کرد: برای حل مشکل آب مورد نیار ناحیه صنعتی حاجی آباد باید صورتجلسه ای بین فرمانداری زیرکوه، شهرداری حاجی آباد، شرکت آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی استان منعقد شود.

وی متذکر شد: در مصوبات سفر رئیس جمهور برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی خراسان جنوبی اعتباری در نظر گرفته شده که باید به درستی هزینه شود.

بیشتر بخوانید   رشد ۱۱۴ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه آهن شرق

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: برای رفع مشکل مربوط به اراضی کشاورزی روستای محمد آباد زیرکوه، لازم است جلسه ای با محوریت فرمانداری شهرستان و با حضور نمایندگان بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه و نیز مالک خصوصی برگزار شود تا با تنظیم صورتجلسه ای براساس الگوی روستای موسویه قاین مشکل مورد نظر مرتفع شود.

عباس زاده گفت: در طرح توسعه شرکت تعاونی شهید مطهری که در روستای محمد آباد زیرکوه فعالیت می کند علاوه بر ۲۳ کشاورزی که با این شرکت قرارداد دارند، از بقیه کشاورزان این روستا نیز باید استفاده شود.

به گفته وی؛ در زمینه الحاقات جدید به محدوده این روستا، با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها