جشن شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات در خوسف برگزار شد

همزمان با چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی، با جمعی از مسئولین استانی و شهرستان، جشن شکرگزاری وبرداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات بخش ماژان شهرستان خوسف برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی صبح امروز در این مراسم گفت: همین قدر که شاهد برداشت گندم هستیم بایستی شکرگزار نعمات بی شمار خداوند بزرگ باشیم و از کلیه مدیران، کارشناسان،  بهره برداران و تمام کسانی که در تولید محصولات کشاورزی مشارکت دارند تشکر و قدر دانی می‌کنیم.

مهدی جعفری با بیان اینکه هیچ جایگزینی بهتر از گندم برای خوراک و مصرف انسان نیست و جایگزینی هم ندارد، افزود: حمایت از تولیدکنندگان این حوزه تا رسیدن به خودکفایی باید از اولویت های مسئولان در برنامه ریزی ها باشد و تولیدکنندگان باید این محصول را در اختیار دولت قرار دهند تا با مدیریت مناسب در اختیار همه اقشار قرار گیرد.

وی به لزوم پرداخت زکات توسط کشاورزان اشاره و بیان کرد: زکات شکر گزاری از درگاه باری تعالی است و سهم کسانی است که بضاعت کمتری دارند و به واسطه همین ضرورت در کنار نماز، زکات مطرح شده است و ما هم هر جا که به توانیم بحث زکات را مطرح و در زمینه ترویج آن اقدام می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم  اظهارکرد: اقامه فرضیه زکات به عنوان یک فریضه واجب که در توصیه های دینی و مکتب اسلام تاکید فراوان بر آن شده است در دستور کار ستاد اقامه زکات استان و سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد که با هماهنگی دستگاه ها و تشکل های فعال بخش کشاورزی جهت ترویج فرهنگ اقامه زکات این جشن ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید   بیش از 1300 کیلومتر شبکه توزیع گاز در خراسان جنوبی انجام شد 

 در پایان مراسم از تعدادی تولیدکننده و زکات دهنده گندم تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها