فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند ۶ و ۷ تیرماه میزبان پروازهای رفت حج تمتع است

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: ۶ و ۷ تیرماه یک هزار و ۲۴ نفر زائر از ز فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.

به گزارش “پیام خاوران” عظیم طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرودگاه بیرجند از سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه پروازی، پروازهای حج تمتع انتخاب شد و سالهای ۹۷،۹۶ و ۹۸ پروازهای حج تمتع از فرودگاه انجام شده و امسال پس از گذشت دو سال از اپیدمی بیماری کرونا و عدم برگزاری مناسک حج ؛ برای چهارمین سال میزبان زائرین استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی گفت: برای اعزام حجاج خراسان جنوبی ۴ پرواز برنامه ریزی شده که تمامی این پروازها توسط هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: پروازهای رفت حج تمتع دوشنبه ششم تیرماه آغاز خواهد شد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: زائرین اعزامی از فرودگاه بیرجند مدینه بعد هستند و اولین پرواز دوشنبه ششم تیرماه ساعت ۸:۴۵ و  دومین پرواز ساعت ۱۸:۳۰، سومین پرواز سه شنبه ۷ تیرماه ساعت ۶:۲۵ و چهارمین پرواز ساعت ۱۸ بیرجند را به مقصد جده ترک خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: طی این چهار پرواز یک هزار و ۲۴ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

طهماسبی، حج را یک سفر معنوی دانست و گفت: حج برای بیشتر حجاجی که اعزام می‌شوند یک سفر معنوی است و باید همه تلاش‌ها انجام شود که این سفر با تسهیلات و روند مناسب انجام شود و خاطره خوبی برای مردم داشته باشد.

وی عنوان کرد: همانند سنوات گذشته به دلیل ازدحام و ترافیک در فرودگاه امسال نیز مراسم بدرقه در مکان‌های تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و امکان حضور بدرقه کنندگان در فرودگاه نیست.

بیشتر بخوانید   نگاه ویژه شرکت گاز خراسان جنوبی به افزایش تولید و توسعه استان

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی افزود: فرودگاه بیرجند طی این دو روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم همچون سال‌های گذشته رضایت زائرین را کسب کنیم.

طهماسبی بیان کرد: مسافران و زائرین می‌توانند قبل از سفر با اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به شماره ۱۹۹ جهت کسب آخرین وضعیت پرواز تماس بگیرند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها