مشکل ۳۰ واحد تولیدی در خراسان‌جنوبی رفع شد

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مشکل ۳۰ واحد تولیدی خراسان جنوبی طی سال گذشته با همکاری همه دستگاه ها رفع شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام علی نسایی صبح امروز در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: دستگاه قضائی با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری و سیاست‌های رئیس قوه قضائیه از تولید حمایت خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۳۰ واحد تولیدی در خراسان‌جنوبی که مشکل داشتند، رفع مشکل شده است، ادامه داد: حمایت از بخش تولید به این معنا نیست که افرادی از بانک‌ها تسهیلات بگیرند و به شکل‌های مختلف آن را پرداخت نکنند و این روند طولانی شود.

حمایت سیستم قضائی از واحدهای تولیدی

نسایی اظهار کرد: حمایت از تولید به این معنا است که تسهیلات مربوط به بیت‌المال به افرادی داده شود که می‌خواهند واحد تولیدی راه اندازی کنند که هم ارزش پول ملی بالا رود و هم اشتغال‌زایی شود که در این زمینه خود بانک‌ها باید نظارت داشته باشند که سودجویان سو استفاده نکنند.

وی گفت: از طرف دیگر واحدهای تولیدی که تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند که یا کافی نبوده و یا به واسطه تورم و تحریم‌ها نتوانسته‌اند در زمان مناسب واحد تولیدی را راه اندازی کنند، سیستم قضائی با تعامل با دستگاه‌ها سعی بر رفع مشکل آنان خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: یکی از مشکلات در این زمینه مربوط به یکی از شرکت‌های فعال پیرامون فولاد است و هدف از تأسیس آن تأمین میلگرد مورد نیاز استان و صادرات به کشور افغانستان و پاکستان بوده است.

طرح مشکل یکی از شرکت‌های مرتبط با فولاد

نسایی ادامه‌داد: این شرکت در ابتدای امر چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از بانک وام گرفته و بعد از آن به دنبال راه اندازی خط دوم تولید رفته که استاندار وقت در این زمینه هم به او قول مساعد چهار میلیارد تسهیلات را داد.

بیشتر بخوانید   آقای رئیسی زرشک کاران خراسان جنوبی را خشنود کنید

وی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات با مخالفت شفاهی وزیر جهاد کشاورزی وقت رو به رو شد، گفت: خط دوم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با سه میلیارد تومان قرض نتوانست آن را به مرحله تولید برساند و مشکلاتی برای کارخانه به وجود آورد و بانک هم ضمانت‌ها را به اجرا گذاشته و حساب‌ها را بسته است.

دادستان عمومی و انقلاب یادآور شد: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تاریخ نهم دی ماه سال گذشته مصوب شد که مسدود بودن حساب‌های این شرکت رفع و تعلیق اجراییات صادره را داشته باشند که عملیاتی نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب با بیان اینکه اگر کارخانه به همین صورت تعطیل باشد سرمایه چندین میلیارد تومانی بلا استفاده می‌ماند، گفت: در جلسه‌ای مطرح شد که این کارخانه یک میلیارد تومان را در طی یک ماه به بانک پرداخت کند و به تمام بدهی‌ها در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف شود که در این زمینه باید تصمیم‌گیری کنیم.

در مشکل بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی باید دغدغه هر دو مد نظر قرار گیرد

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: حمایت از واحدهای تولیدی در تکانه‌های اقتصادی چون شرایط تحریمی باید مد نظر قرار گیرد تا فرصت های اشتغال زایی حفظ شود.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد بیان‌کرد: در مشکل بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی باید دغدغه هر دو را مد نظر قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: از طرفی بانک دغدغه وصول مطالبات خود را دارد که به واسطه مراقبت از بیت‌المال ارزشمند بوده ولی از جنبه دیگر به واسطه شرایط تحریمی و تورمی مشکلات واحدهای تولیدی را باید مد نظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید   کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ارزیابی می شوند

موحدی راد با اشاره به اینکه ما در دستگاه قضائی به دنبال وصول مطالبات بانک‌ها هستیم ولی سخن کارخانه دار و شرایط او را هم باید در نظر گرفت، اظهار کرد: ما در استان‌های دیگر موردی داشته‌ایم که یک کارخانه بر اساس سفارش یک کشور کالایی را جهت صادرات تولید کرده ولی در نهایت به واسطه تحریم‌ها کالا روی دست کارخانه دار ماند و این تکانه‌ها آسیب وارد کرده است.

وی بیان کرد: ناپایدار بودن وضعیت اقتصادی در مواردی مشکلات عدیده را به واحدهای تولیدی وارد کرده است که بانک‌ها این موارد را باید در نظر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در مورد مشکل کارخانه و شرکت با موضوع فولاد در قاین مسائلی رخ داده که باید با تعامل و همکاری این مشکلات را حل کنیم تا این سرمایه از بین نرود و فرصت اشتغال‌زایی حفظ شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها