استاندار خراسان جنوبی: شهرک تخصصی بنتونیت احداث شود

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به جایگاه شهرستان سرایان در تولید بنتونیت خام بر تکمیل چرخه فرآوری و تولید محصولات مرتبط با این ماده معدنی با ایجاد شهرک تخصصی بنتونیت کشور تاکید کرد. 

به گزارش  “پیام خاوران” جواد قناعت صبح امروز از معدن بنتونیت در بخش سه قلعه شهرستان سرایان بازدید کرد.

معدن بنتونیت دوست آباد، بزرگترین ذخیره شناخته شده بنتونیت ایران است و بالاترین حجم تولید بنتونیت را دارد. این معدن متعلق به شرکت صنایع تولید پودر بندر امام  با ذخیره قطعی۳٫۶ میلیون تن و ذخیره احتمالی بیش از ۱۰ میلیون تن است.

مجوز استخراج سالانه این معدن ۲۰۰ هزار تن است که میزان بالایی از بنتونیت مورد نیاز بخش گندله سازی صنعت فولاد و چاه‌های حفاری را تأمین می‌کند.

واحد تولیدی فرآوری پودر بنتونیت شرکت کهن پودر دارای ۲ خط فعال تولید است که میزان تولید فرآورده در هر خط ۳۰ هزارتن در سال است و خط سوم این واحد با ظرفیت تولید ۳۰ هزارتن در سال، هم اکنون در حال احداث است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید از مشارکت شستا به عنوان سرمایه گذار سازمان تامین اجتماعی در این معدن خبر داد.

در این بازدید مشکل برق، شبکه ارتباطی همراه و… معدن بررسی شد.

 استاندار خراسان‌جنوبی در این بازدید با اشاره به جایگاه شهرستان سرایان در تولید بنتونیت خام بر تکمیل چرخه فرآوری و تولید محصولات مرتبط با این ماده معدنی با ایجاد شهرک تخصصی بنتونیت کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نقره‌داغ شدن متخلفین رمزارزها در خراسان‌جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها