دستگاه‌های اجرایی الگوی مصرف برق را رعایت کنند/ مدیران برای جذب حداکثری اعتبارات عمرانی تلاش کنند

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های اجرایی در زمینه مصرف برق، الگو را رعایت کنند گفت: مدیران دستگاه‌ها برای جذب حداکثری اعتبارات عمرانی بیشتر تلاش کنند و کوتاهی در این بخش قابل بخشش نیست.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت شب گذشته در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌ها جذب حداکثری اعتبارات عمرانی خواهد بود و کوتاهی در این بخش قابل بخشش نیست و ظلم به مردم استان است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت متمم به اعتبار سفر اضافه شد که زمینه ساز توسعه خراسان جنوبی خواهد شد.

قناعت به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و حضور معاون اجرایی رییس جمهوری در استان اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مرتضوی، مصوبات سفر رئیس جمهور مورد بررسی مجدد قرار گرفت پس انتظار است مسئولان، پیگیری‌‌های لازم را برای اجرای مصوبات در دستورکار خود قرار دهند و مشکلات احتمالی در روند اجرای مصوبات را از طریق وزارت‌‌ خانه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دنبال کنند.

وی اظهارداشت: دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌‌های لازم را برای سفر دوم رئیس جمهور به استان در یکی دو ماه آینده انجام دهند تا بتوانیم در این دوره از سفر هم مصوبات خوبی را برای توسعه استان داشته باشیم.

تدوین طرح‌های اجرایی ستاد امر به معروف بر مبنای آسیب‌های اجتماعی استان

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به استناد ماده ۱۶ قانون مصوب فرودین ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است به منظور گسترش معروفات و زدون منکرات برنامه‌های اجرایی خود را تهیه کند که پس از تصویب لازم اجراست.

قناعت ادامه داد: لازم است دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این طرح‌ها با دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: طرح‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی باید بر مبنای آسیب‌های اجتماعی استان از جمله طلاق، اعتیاد، عفاف و حجاب و تکدی گری و… تهیه شود.

به گفته وی؛ وظایف دستگاه‌های اجرایی در قانون حجاب و عفاف که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده، مشخص شده است اما متأسفانه بسیاری از این وظایف در گذشته مغفول واقع شده که باید در این دوره دستگاه‌ های اجرایی پای کار بیایند و به وظایف خود عمل کنند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه مدیریت افتا هم انتظار است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا با مدیریت این موضوع جلوی بسیاری از آسیب‌ها را بگیریم.

قناعت تأکید کرد: دستگاه‌هایی که در زمینه حملات سایبری کوتاهی کنند و یا موضوعات فنی را در این زمینه جدی نگیرند، اگر مورد حمله واقع شدند، حتماً باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با پنج نفر از سفرای کشورهای خارجی گفت: این دیدارها همچنان ادامه دارد تا پای سرمایه گذاران کشورهای مختلف به استان در راستای توسعه باز شود و بتوانیم سرمایه خوبی را جذب کنیم.

دستگاه‌های اجرایی الگوی مصرف برق را رعایت کنند

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های اجرایی در زمینه مصرف برق، الگو را رعایت کنند متذکر شد: شرکت توزیع برق استان،گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در رعایت الگوی مصرف به شورای اداری ارائه کند.

قناعت با اشاره به اینکه انتصاب مدیران کل دستگاه‌های اجرایی براساس قانون با هماهنگی و نظرخواهی استانداران انجام می‌شود اضافه کرد: انتصاب مدیران کل بیشتر به صورت تعاملی بین استانداران  و وزرا انجام می‌شود که باید همین روند در انتصاب مدیران شهرستانی هم با نظرخواهی، مشورت و تعامل با فرمانداران انجام شود و مدیران کل خودسرانه و بدون هماهنگی انتصابات را انجام ندهند.

دشمن به دنبال القای به بن بست رسیدن انقلاب اسلامی در جامعه است

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال القای به بن بست رسیدن انقلاب اسلامی در جامعه است و برای این امر از هیچ تلاشی از جمله بزرگنمایی مشکلات و هدایت برخی از فیلم‌سازان خاص برای سیاه نمایی دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید   قبض گاز مشترکین پرمصرف خراسان جنوبی 4 برابر می‌شوند

به گفته وی؛ آنقدر تبلیغات دشمنان پیچیده، حجیم، گسترده، علمی و چند لایه است که گاهاً به خود ما تلقین می‌شود که کشور به بن بست رسیده که البته این القا از اهداف شوم دشمن است.

هدف نهایی دشمنان ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از خواص استحاله شده و آلوده داخلی نیز دشمنان را در زمینه رسیدن به اهدافشان همراهی می‌کنند افزود: دشمن با اجرای مدل نظرسنجی گلوله برفی آنلاین و ارائه نتایج آن به جامعه به دنبال القای ناامیدی و نارضایتی مردم از نظام اسلامی است.

قناعت با تأکید بر اینکه هدف نهایی دشمنان ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است تصریح کرد: جامعه مشکلاتی زیادی دارد اما ملت ایران اسلامی با وجود مسایل مختلف به دلیل  اعتقادات دینی قوی در حال تحمل جراحی اقتصادی دولت هستند تا کشور از این گردنه سخت عبور کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف خطیر ما و به خصوص جوانان، شکستن خط حملات و نشانه گرفتن عمق استراتژی دشمن و بیان حقایق و جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به بن بست نرسیده و همچنان با نشاط و پویایی رو به جلو حرکت می‌کند و القای بن بست، حربه نخ نمای دشمنان انقلاب اسلامی است تا مردم ما را ناامید کنند.

به گفته وی؛ به مراتب وضع ما نسبت به کشورهای دیگر بهتر است و مشکلات ما هم بالطبع کمتر می باشد که این موضوع نیازمند جهاد تبیین است.

دشمنان ما بن رسیده‌اند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری دوران بزن و دررو تمام شده، اضافه کرد: اسرائیل یکی از مدافعان حرم ما را به شهادت رساند و ما در مقابل چند نفر از فرماندهان آنان را کشتیم، لذا دشمنان ما بن رسیده‌اند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند.

قناعت با بیان اینکه مقام معظم رهبری آینده‌ نگری خوبی در زمینه رشد و تعالی نظام اسلامی دارند، عنوان کرد: باید برای رسیدن به نقطه ایده آل برنامه‌ریزی کنیم و در این زمینه فرمایشات معظم له را به خوبی اجرایی کنیم.

پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دامدار کارت در استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در شورای اداری استان گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه ، تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق دامدار کارت در استان پرداخت شده است.

جواد اشرفی خاطرنشان کرد: در تعداد تسهیلات پرداختی دامدار کارت ،خراسان جنوبی رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: رتبه هشتم کشور در میزان تسهیلات پرداختی دامدار کارت از آن خراسان جنوبی است و بانک کشاورزی استان هم در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ رتبه اول کشور را دارد.

طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌هادر راستای تحقق عدالت در جامعه و حمایت از تولید است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: افزایش و تقویت قدرت خرید طبقات پایین و متوسط جامعه یکی از خروجی‌های اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌هاست که می‌تواند به نفع مردم این استان کمتر توسعه‌یافته باشد.

اشرفی با ذکر این نکته که خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی بود که کمترین چالش را در روند اجرای این طرح داشته، ادامه داد: از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۵۰ جلسه کارگروه تنظیم و رصد بازار با عناوین مختلف در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها تدبیر هوشمندانه دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت در جامعه و حمایت از تولید است گفت: در زمینه اجرای این طرح تبیین لازم از سوی دستگاه‌های متولی و رسانه‌های استان صورت گرفته و به واسطه همدلی و هماهنگی‌ لازم بین دستگاه‌‌های اجرایی، خراسان جنوبی از دستگاه‌های برتر در اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید   اتمام طرح‌های نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

۱۰۴ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان نصب شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح ساماندهی یارانه‌های حوزه آرد و نان در استان، هیچ گونه افزایش قیمت نان نداریم و مردم از این بابت نگران نباشند، عنوان کرد: تاکنون ۱۰۴ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان نصب شده تا گامی دیگر در مسیر توزیع عادلانه یارانه‌ها برداشته شود.

اشرفی افزود: در خراسان جنوبی ۷۶۵ نانوایی سهمیه بگیر داریم که به تناسب نوعی پختی که دارند، دستگاه‌‌های کارتخوان هوشمند نصب خواهد شد، لذا نیاز است فرمانداری‌ها بیشترین همکاری را با مجموعه بانک سپه در نصب کارتخوان‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بحث شکر و روغن در خراسان جنوبی ما کارخانجات لازم را نداریم اضافه کرد: باید نسبت به رفع این کاستی با جذب سرمایه گذاران اقدام کنیم.

خرید بیش از ۱۰۰۰ تن گندم از کشاورزان استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون بالغ بر هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده و ۲۰ میلیارد تومان از پول کشاورزان هم پرداخت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده که تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت خاص و ویژه دنبال شود که در این راستا استاندار خراسان جنوبی نشستی با شرکت‌های دانش بیان و فناور در استان داشته و جمعی از این شرکت‌ها، مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده اند.

تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین در استان

اشرفی از تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری از تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین در خراسان جنوبی گفت و تصریح کرد: در این قرارگاه از تمام اندیشمندان و خبرگان و اهل فن در استان استفاده خواهد شد تا بتواند راهگشای مسائل خراسان جنوبی باشد.

به گفته وی؛ این قرارگاه مبتنی بر سه کارگروه کاری از جمله امکان سنجی در بحث تولید دانش بنیان در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و بخش خدمات  به عنوان مزیت‌های اقتصادی تشکیل شده که می‌تواند راهگشای توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه در قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری از تولید؛ دانش بنیان ، اشتغال آفرین، سهم هر کدام از این بخش‌های تولیدی استان در تولید ناخالص داخلی مشخص شده ادامه داد: براساس آمارها حوزه معدن و کشاورزی  ۵۰ درصد سهم ناخالص داخلی استان را بر عهده دارند و بخش خدمات به تنهایی ۵۰ درصد تولید ناخلص داخلی را تشکیل می‌دهد.

خراسان جنوبی نیم درصد تولید ثروت کشور را برعهده دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در تولید ثروت کشور سهم چندانی ندارد، اضافه کرد: این استان نیم درصد تولید ثروت کشور را برعهده دارد که براساس ظرفیت داخلی می‌توانیم سهم خود را افزایش دهیم.

اشرفی خاطرنشان کرد: برای خراسان جنوبی در سال ۱۰۴۱ رشد هشت درصدی اقتصادی در بخش‌های مختلف تعیین شده که باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی این مهم را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند متولی شده که پنج پروژه مؤثر و مبتنی بر پیشرفت اقتصادی استان را با همکاری دانشگاه‌های دیگر، بنیاد نخبگان و پارک و علمی فناوری احصاء کند، اظهار داشت: در قرارگاه حمایت و تسهیل گری این طرح‌ها با اختصاص اعتبار و هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها، اجرایی خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و‌ رونق شرکت‌های دانش بنیان باید پای کار بیایند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه براساس دستور استاندار استفاده از کالا و خدمات تولیدی داخل استان ضروری است بیان کرد: تولیدکنندگان به خصوص شرکت‌‌های دانش بنیان از عدم استفاده عمومی و دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی خودشان گلایه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید   زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه است

اشرفی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای توسعه و‌ رونق شرکت‌های دانش بنیان باید پای کار بیایند تا بتوانیم در دولت مردمی سیزدهم شعار سال و منویات مقام معظم رهبری را به خوبی اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه بیرجند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، کمک‌های لازم را انجام دهد تا بخشی از موانع شرکت‌های دانش بنیان، رفع شود.

سند تحول دولت مردمی، خط مشی و مبنای عمل در قوه مجریه

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سند تحول دولت مردمی، خط مشی و مبنای عمل در قوه مجریه است.

ناصری خاطرنشان کرد: سند تحول دولت مردمی در نخستین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا به عنوان خط مشی دولت سیزدهم، به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران خواست با مطالعه این سند، در زمینه مفاد و جزئیات آن، اشراف اطلاعاتی پیدا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با اشاره به دستورالعمل دولت مبنی بر مدیریت مصرف برق در دستگاه‌ها، تصریح کرد: در همین راستا، موضوع تغییر ساعت کاری ادارات به استانداران تفویض شد که ما هم در استان ساعت کاری ادارات را ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ تعیین کردیم.

ضرورت اسکان مدیران در محل خدمت

ناصری ادامه داد: دولت به جهت ایجاد هماهنگی بین استان‌ها، ساعت کاری را برای روزهای شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و برای روز پنجشنبه ساعت ۷ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین کرد.

وی متذکر شد: با لحاظ این ساعت کاری، لازم است کاهش نیم ساعته کار کارکنان با تدبیر مدیران هر حوزه به صورت حضوری یا دورکاری جبران شود.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت اسکان مدیران در محل خدمت تصریح کرد: بر اساس این قاعده که در جلسه شورای اداری قبل هم تأکید شد، مدیران باید ضمن اسکان و استقرار در محل خدمت، از استفاده شخصی از خودروهای دولتی بپرهیزند.

ناصری اظهار داشت: با ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، برخی از مدیران، این دستورالعمل  را جدی نگرفته که لازم است نسبت به آن دقت داشته باشند.

 برای سرمایه گذاری با بخش خصوصی کشورهای آسیای میانه

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجی در خراسان جنوبی نیز در شورای اداری استان گفت: تلاش ما بر این است که با فعالان بخش خصوصی کشورهای آسیای میانه در راستای پیشگیری از خام فروشی در استان سرمایه‌گذاری کنیم.

حیدری‌فرد اظهار داشت: کشورهای آسیای میانه و حاشیه دریای خزر، دومین بازار هدف روابط تجاری استان است تا بتوانیم بازار هدف بسیار خوبی برای محصولات تولیدی خراسان جنوبی پیدا کنیم.

وی با اشاره به نشست‌های استاندار با سفرای کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان، ارمنستان و قرقیزستان تصریح کرد: در این نشست‌ها سعی شده توانمندی‌های خراسان‌جنوبی به خوبی معرفی شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجی در خراسان جنوبی متذکر شد: در نشست  با سفرای کشورهای همسایه در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی و ایجاد سرمایه گذاری مشترک با فعالان بخش خصوصی گفتگو شده است.

خراسان‌جنوبی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگران کشورهای همسایه باشد

به گفته وی؛ تلاش بر این است که با فعالان بخش خصوصی این کشورها در راستای پیشگیری از خام فروشی در استان سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم.

حیدری فرد با بیان اینکه خراسان‌جنوبی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگران کشورهای همسایه نیز باشد بیان‌کرد: در این نشست‌ها خراسان جنوبی آمادگی خود را برای تبادل دانشجو و استاد و برگزاری همایش‌های مشترک علمی اعلام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای آسیای میانه برای ایران و خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است یادآور شد: می‌توانیم با این کشورها همکاری بسیار خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها