سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان/ از افتتاح طرح های کشاورزی تا گفتگوی چهره به چهره با مردم

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان نهبندان ضمن افتتاح ۲ طرح کشاورزی – تولیدی با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه نهبندان با مردم به صورت چهره به چهره مردم  گفت وگو کرد ودر جریان مسائل ومشکلات انان قرار گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری” پیام خاوران” از نهبندان ، جواد قناعت امروز در سفر به شهرستان نهبندان  ضمن افتتاح ۲ طرح کشاورزی – تولیدی با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه نهبندان با مردم به صورت چهره به چهره مردم  گفت وگو کرد ودر جریان مسائل ومشکلات آنان قرار گرفت.

بهره‌برداری از دو واحد گلخانه در مجتمع گلخانه ای نهبندان

همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی در نهبندان دو واحد گلخانه در مجتمع گلخانه ای نهبندان به بهره‌برداری رسید.این دو واحد گلخانه ای با مساحت کل ۵ هزار متر مربع، زمینه تولید انواع محصولات گلخانه ای را فراهم آورده اند.

ظرفیت تولید سالانه محصول در این دو واحد ۲۰۰ تن است ،راه اندازی این دو واحد گلخانه ای، زمینه اشتغال پایدار ۴ نفر را فراهم آورده است.در مجتمع گلخانه ای نهبندان با مساحت ۶۰ هکتار، ۱۰۰ قطعه قابل طراحی شده و آماده واگذاری است. از مجموع قطعات آماده واگذاری، ۲۸ قطعه در اختیار متقاضیان قرار گرفته و در حال بهره برداری  است

فعال شدن تمام قطعات این مجتمع، ۶۹۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم و ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن تولید محصولات گلخانه ای را به همراه دارد.

افتتاح یک واحد تولیدی پرورش مرغ تخمگذار در نهبندان

با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی یک واحد تولیدی پرورش مرغ تخمگذار در نهبندان به بهره برداری رسید.این واحد پرورش مرغ تخمگذار با هدف ایجاد اشتغال، تولید تخم مرغ، رفع نیاز شهرستان و کمک به صادرات تخم مرغ از استان ایجاد شده است و با ظرفیت ۲۸ هزاری ۴۵۰ تن تخم مرغ در سال تولید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید   حدود 8 هزار کارت هوشمند رانندگان در خراسان جنوبی تمدید شد

راه اندازی این مجموعه، زمینه اشتغال ۴ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم آورده است.افتتاح این واحد تولیدی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

شهرستان نهبندان دارای ۳۸ باب مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۶۳۸ هزار قطعه در دوره و تولید ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید در سال است.تعداد ۳ باب مرغداری تخمگذار با ظرفیت ۶۵ هزار قطعه و تولید سالانه هزار و ۱۰ تن در سال نیز از دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان نهبندان می باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها