عرضه محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه‌بر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: برخی محصولات تولیدی خراسان جنوبی می‌تواند با برند استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شود اما هزینه ورود این کالاها به فروشگاه برای تولیدکننده گران است.

به گزارش “پیام خاوران“، محسن احتشام در سی‌ و پنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: مصوبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران است و استان‌ها اختیاری در این زمینه ندارند.

وی بیان کرد: ورود کالا در استان‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای از عهده تولیدکننده خرد برنمی‌آید از طرفی باید فروشگاه‌های مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری و موافقت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: برای تسهیل در این زمینه باید مدیران استان با مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز نشستی برگزار و محصولات تولیدی استان با برند تولیدی احصا و معرفی شود.

وی تصریح کرد: فروشگاه‌های استان قادر به پذیرش کالا نیستند و باید این مهم از مرکز درخواست شود، لذا محصولات با کیفیت با برند استان باید در چرخه توزیع این فروشگاه‌ها قرار گیرد.

احتشام عنوان کرد: باید با حضور معاون هماهنگی اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مربوطه نشستی در مرکز با فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار و از محصولات تولیدی استان نیز بازدید شود.

وی یادآور شد: همچنین لیستی از واحدهای موجود تولیدی و برندهای استان تهیه و به مرکز ارائه شود تا نسبت به ورود محصولات به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: جلسه قبل ۱۱ مصوبه داشت از جمله اینکه مقرر شد اتاق اصناف پیشنهادات خود درخصوص  فروشگاه‌های زنجیره‌ای را برای پیگیری به دبیرخانه کمیسیون نظارت استان ارسال کند که این مهم انجام شد.

وی ادامه داد: مکاتبه‌ای ماه جاری با امضای استاندار خراسان جنوبی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عالی نظارت بر بازرگانی با موضوع ارائه پیشنهاد درخصوص فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد.

بیشتر بخوانید   صنعت حمل و نقل مایه پیشرفت کشور است

احتشام بیان کرد: افتتاح شعبه جدید فروشگاه در شهرستان‌ها مطابق با شرایط صدور پروانه واحد صنفی، انجام تحقیقات و تبلیغات فروشگاه‌ها با نظر کمیسیون نظارت استان، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب با تراکم منطقه‌ای و جمعیتی، الزام حداقل متراژ ۶۰۰ مترمربع برای ایجاد شعبات به منظور رعایت مسائل بهداشتی و غیره از دیگر مصوبات جلسه قبل بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: برخی از محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان که قابل عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، احصا شده است.

احمد بیکس افزود: درخواست داریم محصولات تولیدی حداقل در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان عرضه شود در این زمینه آمادگی داریم بهترین محصول را با برند وارد فروشگاه‌ها کنیم.

وی بیان کرد: محصولات بخش کشاورزی قابل عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گواهینامه و استاندارد لازم را دارند، لذا برای عرضه در فروشگاه‌ها  باید با تهران موضوع پیگیری شود؛ ما نیز بستر لازم را در استان فراهم می‌کنیم.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم گفت: در جلسه قبل مقرر شد از ظرفیت استانی برای عرضه محصولات تولیدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام شود.

رضا علیزاده افزود: قرار شد جهاد کشاورزی موضوع را پیگیری کند تا محصولات تولیدی با برند استان در فروشگاه‌های سطح کشور عرضه شود که ابتدا باید زمینه در فروشگاه‌های داخلی استان فراهم شود.

کارشناس دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: اگر قرار است مصوبه‌ای از استان به شورای ملی ارسال شود نیاز به اصلاحات آیین‌نامه‌ای داریم.

علی ناصری با بیان اینکه همه استان‌ها خواستار عرضه محصولات تولیدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند افزود: برخی برندها را می‌توان به صورت منطقه‌ای در فروشگاه‌ها عرضه کرد.

بیشتر بخوانید   ۱۸ هزار عنوان برنامه دهه فجر امسال در خراسان جنوبی برگزار می شود

وی بیان کرد: درخواست داریم در اصلاحیه آیین نامه تشکیل برندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختیاری به استان‌ها داده شود تا مدیر منطقه بتواند تصمیم محلی بگیرد و برندهای استان را در فروشگاه عرضه کند.

کارشناس دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برندها و محصولات تولیدی استان که قابلیت رقابت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند را باید احصا و به فروشگاه‌ها معرفی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها