مراکز فرهنگی در گلزارهای شهدا ایجاد شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: اختصاص زمین برای ایجاد مراکز فرهنگی در جنب گلزارهای شهدا باید مدنظر شهرداری ها باشد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: ایثارگران توانستند تکلیف و وظیفه خود را به درستی انجام دهند اکنون نوبت انجام مسئولیت ما است که این روحیه و انگیزه را در سطح جامعه زنده نگه داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم واقعی خانواده های ایثارگران زمانی محقق می شود که مشکلی نداشته باشند، گفت: ترویج این فرهنگ در سطح جامعه صرفا انجام کار فرهنگی نیست و اگرچه برگزاری یادواره ها، چاپ کتاب و سایر برنامه های فرهنگی خوب است اما کفایت نمی کند بلکه وظیفه ما رسیدگی عمیق به مشکلات جامعه ایثارگری است‌.

وی ادامه داد: مسئولان باید با عملکرد صحیح خود و رفع مشکلات ایثارگران به این علاقمندی در سطح جامعه رونق دهند.

عزیزی با اشاره به آسیب دیدن بنرهای مرتبط با شهدا بر اثر تندبادهای شدید در سطح استان، پیشنهاد داده‌ که تصاویر و تابلوهای شهدا بر روی فلز ساخته شود تا ماندگاری طولانی مدت داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح در خراسان‌جنوبی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی به چاپ وصیت نامه شهدای استان اشاره کرد و گفت: از بین هزار و ۸۰۰ شهید خراسان‌ جنوبی حدود هزار و ۲۰۰ شهید دارای وصیت نامه هستند که محتوای وصیت نامه تعدادی از شهدا در یک جلد به صورت کشوری چاپ شده است.

عزیزی بیان کرد: چاپ وصیت نامه بقیه شهدا حدود ۱۲ جلد می‌شود که نیازمند یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

بیشتر بخوانید   از ابتدا تا انتهای جاده شهداد- نهبندان چه خبر است؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی را ایجاد مراکز فرهنگی در جنب گلزار شهدا مطرح کرد و افزود: اختصاص زمین برای این موضوع باید مدنظر شهرداری ها باشد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها