بیش از هزار دیده بان در سامانه سجام دادگستری خراسان جنوبی حضور دارند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از حضور هزار و ۷۰۰ دیده بان در سامانه سجام خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام وحدانی نیا صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه نظارت فرد بر فرد و فرد بر مسئولین یک گزینه مناسب برای پیشگیری از آسیب و جرم است، اظهار داشت: اگر مردم خودشان مطالبه گری داشته باشند از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: مردم می‌توانند به عنوان دیده بان در سامانه سجام دادگستری به نشانی sajam.scpd.ir موارد جرم و آسیب را مطرح کنند تا به آن رسیدگی شود. تاکنون ۶۲۰ گزارش از وقوع جرم توسط دیده بان‌ها در سامانه سجام ثبت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به مسائل مربوط به خانواده، جوانان و ازدواج افزود: امروزه یکی از دغدغه‌هایی که خانواده‌ها دارند ازدواج فرزندانشان است؛ مشکلات جوانان از قبیل اشتغال و ازدواج تنها با شعار حل نمی‌شود، باید زمینه برای ازدواج جوانان تسهیل شود.

وی گفت: مشاوره قبل و حتی بعد از ازدواج بسیار ضروری است، زیرا درصد بالایی از طلاق‌ها ناشی از همسرگزینی نادرست و فقر مهارت‌های ارتباطی میان زوجین است.

وحدانی نیا بیان کرد: با اجرای برنامه مشاوره دعاوی خانواده به جز طلاق، از ۸۴۷ پرونده‌ای که به مرکز مشاوره نیروی انتظامی ارجاع شده ۴۵ درصد منجر به سازش و از ۲۳۲ پرونده ارجاعی به دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری نیز ۲۱.۵ منجر به سازش شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت حکمین و مصلحین قرآنی برای حل مشکلات زوجین در مساجد می‌تواند از گسترش اختلافات و ورود آن به مراجع قضایی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید   طرح ایران یاوران جوان در سربیشه اجرا می شود

وی گفت: هم اکنون بخش زیادی از مشکلات خانواده‌ها به غفلت پدر و مادر‌ها از فرزندانشان و درگیر شدن با فضای مجازی برمی گردد، آن‌ها فراتر از ایفای نقش پدر و مادری بایستی با فرزند خودشان دوست باشند تا زمینه برای ایجاد روابط دوستی با جنس مخالف و اعتیاد فرزندانشان فراهم نشود.

وحدانی نیا اظهار داشت: مردم مراقب شگرد کلاهبرداران در فضای مجازی هم باشند و از باز کردن پیامک‌های حاوی لینک خودداری کنند، این پیامک‌ها ممکن است حتی در پوشش اطلاعیه دریافت یارانه ها، دریافت ابلاغیه قوه قضاییه و برنده شدن در مسابقات باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها