۵۵ رشته جدید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

روز گذشته اولین شورای مهارت شهرستان فردوس در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مدیر کل آمورش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در این شورا از راه اندازی ۵۵ رشته جدید در استان و تجهیز آن برای استفاده در مراکز فنی و حرفه ای خبر داد.

حسن کامرانی فرد با اشاره به اهمیت توجه به مشاغل آینده گفت: برای منتفع شدن همه اهالی استان از امکانات جدید مهارتی مقرر شده کارگاههای جدید به طور چرخشی در مراکز مستقر شود.

وی گفت: ما با تمام توان پیگیر تحقق عدالت آموزشی و فراهم نمودن امکان استفاده هم استانی های متقاضی مهارت آموزی در رشته های مختلف هستیم.

کامرانی فرد از پیگیری استفاده از فرصت های مشارکت مردمی و یاوری خیرین مهارت در این خصوص گفت و اظهار کرد: هم اکنون با کمک خیرین خوابگاه شبانه روزی در مرکز استان دایر شده و هم استانی ها در رشته هایی که بدلیل تجهیزات سنگین و هزینه بر در شهرستان محل سکونت خود قادر به مهارت آموزی نیستند می توانند در حرفه های کابینت ساز چوبی ، cnc، فرز، تراشکاری ، سرد کننده ها و … با استفاده از خوابگاه شبانه روزی شرکت کنند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از امکان استفاده از توان مهارتی قریب به یکصد مربی افتخاری در استان خبر داد و گفت : برای توسعه مهارت آموزی از همه امکان های موجود استفاده می کنیم تا مهارت آموزی در سطح استان گسترش پیدا کند.

کامرانی فرد گفت: یکی از دغدغه های نیروی کار مهارت دیده عدم شناخت او از بازاریابی و فروش و روش های نوین کسب و کار است که در این باب این اداره کل با راه اندازی مرکز تخصصی کسب و کار و فراهم نمودن زیر ساخت های آموزش مجازی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید   9 هزار نفر از موز‌ه‌های خراسان جنوبی بازدید کردند

وی به دپارتمان تخصصی گوهر تراشی در فردوس اشاره و از راه اندازی کارگاه طلا و جواهر بزودی در این مرکز خبر داد.

در ادامه فرماندار فردوس با تاکید بر راه اندازی کمیته های شورای مهارت گفت: ما در شهرستان با مدد از مهارت آموزی پیگیر محقق شدن هدف “فردوس شهر کار در خانه ” هستیم.

ولی از ایده ایجاد کارخانه نو آوری در شهرستان سخن گفت و افزود: ما پیگیر تحقق شعار سال و حمایت از افراد دارای مهارت با تاسیس فضاهای که کار در آن نهادینه و آغاز شود هستیم.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها