پیش ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی فردا آغاز می‌شود

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی از دهم تیرماه آغاز می‌شود گفت: امسال ۹ کاروان شامل ۱۰۶۰نفر زائر و ۵۱ نفر عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام شدند.

حسین دستگردی در گفتگو با خبرنگار “پیام خاوران” با بیان اینکه زائران استان در قالب ۹ کاروان شامل ۱۰۶۰ نفر زائر و ۵۱ نفر عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام شدند، تصریح کرد: از مجموع زائران حج امسال استان ۵۳۲ نفر خانم و ۵۲۸ نفر آقا هستند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: از مجموع زائرانی که از استان امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند ۵۹۵ نفر مربوط به مرکز استان ۴۶۵ نفر مربوط به سایر شهرستان‌های استان بوده و مسن‌ترین زائر ۶۵ سال و جوانترین زائر استان ۱۶ سال سن دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۹ کاروان اعزامی از زائران استان به سرزمین وحی یک کاروان با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده است مدینه قبل از فرودگاه مشهد مقدس در قالب ۷۸ نفر به سرزمین وحی اعزام شده است.

دستگردی عنوان کرد: تعداد ۸ کاروان‌ مدینه بعد درقالب چهار پرواز در تاریخ ششم و هفتم تیرماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی اعزام شدند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون زائران استان با واکسن‌های مورد تأیید عربستان با همکاری جمعیت هلال احمر استان و نماینده هیئت پزشکی حج وزیارت و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، ادامه داد: از تمامی دستگاههای اجرایی ذیربط نظیر استانداری، فرمانداری،دادستان ، بعثه مقام معظم رهبری ، جمعیت هلال احمر، نماینده هیئت پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ، مراکز بهداشت، اداره کل فرودگاههای استان ، اداره گذرنامه وامور اتباع خارجه استان، شرکت هواپیمایی ایران ایر، فرماندهی پلیس فرودگاه ، یگان حفاظت هواپیمایی، نماینده نهاد ریاست جمهوری در امور هواپیمایی، مدیر آزمایشگاه شفاء بیرجند، مدیریت شعب بانک ملی ایران ، اداره کل گمرکات استان ، سازمان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند، اداره اوقاف وامور خیریه بیرجند وصدا وسیمای استان که در اعزام زائرین که به صورت جهادی کار کردند تا زائرین با کم ترین دغدغه به عربستان سفر کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   درباره فشار باد و بار تایر بیشتر بدانید

پیش ثبت نامه زائرین در سامانه سماح

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت نام زائرین اربعین سالجاری از روز جمعه دهم تیر ۱۴۰۱ مصادف با اول ذی‌الحجه ۱۴۴۳ از ساعت ۹ صبح از طریق سامانه سماح Samah.Haj.ir آغاز می شود.

دستگردی با بیان اینکه پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) از تاریخ دهم تیر ۱۴۰۱ لغایت سی و یکم تیر ۱۴۰۱ به مدت بیست روز از طریق سامانه سماح ،به صورت غیر حضوری یا مراجعه به دفاتر وشرکت های زیارتی استان انجام می شود، ادامه داد: در این مرحله صرفاً پیش ثبت نام انجام می شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام نخواهد داشت، تاکید کرد: نحوه و زمان ثبت نام قطعی متعاقباً از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام کرده اند تعیین و اعلام خواهد شد.

دستگردی با بیان اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، بیان کرد: ضرورت دارد عزیزان متقاضی در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت کنند.

تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از شرایط تشرف است

بیشتر بخوانید   سرما و طوفان به بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت میلیاردی وارد کرد

دستگردی با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از شرایط تشرف می‌باشد، افزود: بدیهی است از ثبت نام قطعی متقاضیانی که حداقل دو دوز واکسن را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود پس باید از هم اکنون متقاضیان نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است؛ در صورت لزوم از هم اکنون نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند.

چه کسانی منع سفر دارند؟

وی با بیان اینکه طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته و بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی ازسفر منع شده اند، ادامه داد: بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند، بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند و بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده از ثبت نام خودداری کنند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر (بالاخص بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی) می باشند و افرادی که تست کرونا آنها مثبت است تا ۵ روز اول تست مثبت در صورت عدم وجود علایم حاد نیز منع شده اند.

دستگردی با بیان اینکه افرادی که دارای بیماری حاد تب دار اند تا حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر، بالاخص بیماریهای تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد نیز از ثبت نام خودداری کنند.

بیشتر بخوانید   احتشام: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد

وی با بیان اینکه افراد زنان باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری های زمینه‌ای و افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده نیز حتی الامکان از تشرف به زیارت اربعین و ثبت نام خودداری نمایند، ادامه داد: همچنین افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰ ، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی نیز از ثبت افرادی که بطور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند، نیز از ثبت نام خودداری کنند.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح می باشد، تاکید کرد: متقاضیان حداکثر تا پایان تیرماه فرصت دارند در سامانه سماح پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها