۲۹۰۰ کلنی زنبور عسل در شهرستان سربیشه وجود دارد/تولید ۱۲ تن عسل در این شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از تولید ۱۲ تن عسل باکیفیت در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ کلنی زنبور عسل در سربیشه وجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا زرگری با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شهرستان تعداد ۲۹۰۰ کلنی موجود و ۳۹ نفر به حرفه زنبور داری مشغول ستند و عسل تولیدی منطقه با توجه به پوشش گیاهی که بیشتر زرشک و عناب بوده و درصد رطوبت پایین و غلظت بالا از کیفیت و بازار پسندی زیادی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه از کاهش ۳۰ درصدی برداشت عسل از کلنی های زنبور عسل شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ تن عسل در شهرستان تولید که متاسفانه امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و خشکسالی پیش بینی می گردد این میزان به کمتر از ۱۲ تن برسد.

وی درباره حمایت از زنبور داران اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته میزان ۲۵۰۰ کیلوگرم شکر با نرخ پایین جهت تغذیه و زمستان گذرانی  زنبورها در بین زنبورداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه خاطر نشان کرد: باید به کار پرورش زنبور به عنوان یک کار تولیدی و نه تشریفاتی نگاه شود که می تواند زمینه اشتغال بسیاری نیز فراهم کند.

زرگری گفت: با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور نیاز است جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل به این شغل روی آورند و با آموزش هایی که می بینند به کار رونق دهند و درآمد خوبی نیز کسب کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   قطعه سوم محور شریانی طبس-اصفهان آسفالت شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها