تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری شود

استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری جدی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه های اجرایی استان تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت صبح امروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: باتوجه به کمبود نیروی انسانی تخصصی و کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی، مدیران کل با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به اخذ مجوز و افزایش سهمیه استخدامی از طریق ستاد وزارتخانه‌های مربوطه، پیگیری لازم را  انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان شرایط اقتضایی استان به سازمان اداری و استخدامی کشور، موضوع بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی را دنبال کند.

وی بر ضرورت بازنگری در سهمیه‌های استخدامی و ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی استان نیز تأکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت اعمال آیین نامه اجرایی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات، مدارک و مستندات کارکنان ایثارگر مشمول تبدیل وضعیت استخدامی را در سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی ثبت کنند.

قناعت اظهار داشت: به منظور نهادینه سازی فرهنگ ارتقاء و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نیز تقدیر از دستگاه‌های برتر در عرصه خدمتگزاری، ستاد جشنواره شهید رجایی استان فعال شود.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر لحاظ شاخص‌های مندرج در بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ در ارزیابی دستگاه‌ها، موضوعاتی همچون عملکرد دستگاه در زمینه اجرا و تحقق شعار سال “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین”، اجرا و تحقق مصوبات سفر استانی رئیس  جمهور و مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها نیز ارزیابی شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مواردی از جمله بهبود و تسهیل محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال، اجرای فرهنگ سازمانی (توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب) و نیز توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی نیز در شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها لحاظ شوند.

بیشتر بخوانید   فعالان مجازی بسیجی خراسان جنوبی به استقبال شهدا رفتند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه  بر برگزاری منظم جلسات شورای راهبری و کارگروه‌های توسعه مدیریت دستگاه‌ها بر اساس معیارها و اصول مرتبط با تشکیل کارگروه استانی به صورت منظم و فصلی تأکید کرد.

جهانشاهی متذکر شد: ثبت و به روز رسانی احکام کارکنان در سامانه پاکنا و شناسایی اولویت‌ها و برنامه‌های عملیاتی بهره وری در دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید به صورت منظم انجام شود.

در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر بین اعضاء، پیرامون فعال شدن ستاد جشنواره شهید رجایی استان، بازنگری ساختار و تاپ چارت دستگاه‌های اجرایی و ادامه فرآیند تبدیل وضعیت استخدام ایثارگران شاغل در سال ۱۴۰۱ و نیز فعالسازی کمیته بهره وری دستگاه‌ها در راستای تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقاء بهره وری بر اساس اسناد آمایش سرزمین و رویکرد دانش بنیان، اشتغال آفرین و نوآور مصوباتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها