کارخانه کنسانتره آهن در زیرکوه ۶ ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان زیرکوه از بهره‌برداری کارخانه کنسانتره آهن طی ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” استاندار خراسان جنوبی صبح امروز به همراه نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه بازدید کرد.

شهرستان زیرکوه از معادن سنگ آهن بسیار غنی برخوردار است که نمونه آن معدن سنگ آهن کلاته ناصر است که امروز استاندار خراسان جنوبی از آن بازدید کرد.

این بازدید با هدف اطلاع از روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی عملیات احداث کارخانه صورت گرفت.

این کارخانه با هدف فرآوری سنگ آهن و تبدیل آن به کنستانتره و ایجاد اشتغال احداث می‌شود که عملیات اجرایی کارخانه در شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این واحد صنایع فرآوری تا ۶ ماه آینده در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود.

ظرفیت فعلی کارخانه ۲۰۰ هزار تن در سال است که این ظرفیت تا ۳۰۰ هزار تن قابلیت افزایش دارد و در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ نفر در جریان احداث این کارخانه مشغول کار هستند.

این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر معدنی ، رونق حمل و نقل بار را هم در شهرستان به همراه خواهد داشت.

ورودی شهر حاجی آباد اصلاح هندسی می‌شود

در جریان بازدید استاندار براصلاح هندسی ورودی شهر حاجی آباد با هدف رفع یک نقطه حادثه خیز تأکید شد.

جواد قناعت در ادامه برنامه‌های خود در زیرکوه، از ورودی شهر حاجی آباد –مرکز شهرستان – بازدید و دستورات ویژه برای اصلاح هندسی این محور را صادر کرد.

بیشتر بخوانید   عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند: کارگران مهم ترین عناصر توسعه، بالندگی و پیشرفت جامعه هستند

پیچ ورودی شهر حاجی آباد از سمت روستای نوده در محور حاجی آباد – کالشور از نقاط حادثه خیز شهرستان است.

این محور به جهت اتصال خراسان جنوبی و شهرستان زیرکوه به خراسان رضوی در نقطه کالشور از مسیرهای پرتردد استان است که نقص فنی جاده، بستر ساز واژگونی خودروهای در تردد و بروز حوادث و سوانح متعددی شده است و اصلاح هندسی و حذف نقاط پرحادثه این محور از مطالبات مردم شهرستان و رانندگان است.

بر اساس تصمیمات شهرستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید مطالعات مربوط به اصلاح مسیر را انجام دهد و با تأمین اعتبار لازم، این پیچ خطرناک حذف شود.

بازدید از پروژه در حال احداث کتابخانه شهر آبیز

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان زیرکوه از پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی شهر آبیز بازدید کرد.

عملیات احداث کتابخانه آبیز از سال ۹۲ آغاز شده و ناکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها