مراسم بیل‌زنی روز عاشورا خوسف فرصتی مغتنم برای گردشگری معنوی

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: مصادف شدن روز عاشورا در ایام تابستان و اجرای مراسم آیینی ملی بیل‌زنی در شهر خوسف، فرصتی مغتنم برای معرفی گردشگری مذهبی و معنوی این منطقه است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی صالحی در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان خوسف با اشاره به پیشنهاد اعضای جلسه نسبت به برگزاری باشکوه مراسم بیل‌زنی گفت: در تلاش هستیم در این ایام با حضور تورهای گردشگری این آیین کم‌نظیر بیش‌ازبیش معرفی تا در خصوص گردشگری معنوی و ظرفیت‌های این حوزه قدم‌های مثبت بیشتری در شهرستان برداشته شود.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف با اشاره به‌ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان از طریق نصب تابلوها گفت: باید با کمک شهرداری و سایر دستگاه‌های متولی تابلو راهنمای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در مسیر تردد مسافران و گردشگران نصب شود.

محمد بوشادی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان خوسف نیز با تأکید بر ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در جذب گردشگر گفت: باید به‌گونه‌ای در شهرستان برنامه‌ریزی شود که مسافران به‌عنوان سفیران گردشگری زمینه‌ساز رونق سفر، در تمام ایام سال باشند.

بوشادی افزود: با توجه به فرهنگ اصیل خوسف تلاش می‌کنیم، یک برنامه استانی ویژه شهر خوسف در ایام تابستان داشته باشیم چراکه با توجه به نزدیکی به مرکز استان، خوسف می‌تواند پذیرای تورهای گردشگری یک‌روزه باشد.

دراین جلسه با درخواست و پیشنهاد اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان خوسف، تیغ‌زنی جاده آبگرم لوت و مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر، تشکیل کمیته نظارت، نصب تبلیغات محیطی عفاف و حجاب در تأسیسات گردشگری، نصب تابلوهای معرفی میراث‌فرهنگی و گردشگری، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در داخل و خارج شهرها و گشت‌زنی منظم برای برخورد با گردشگری غیرمجاز به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند شهرداری بیرجند افتتاح شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها